مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل بعدی سیتروئن C1، پژو ‌108 و تویوتا Aygo برقی می‌شوند

امروزه بسیاری از خودروسازان مطرح در جهان به دنبال تولید خودروهای برقی هستند و حتی مدل‌های رایج با سوخت فسیلی را تنها با جابه‌جا کردن پلتفرم به راحتی برقی می‌کنند. به تازگی خبر از تبدیل دو مدل فرانسوی و یک مدل ژاپنی به خودروهای برقی در فضای مجازی غوغا به پا کرده است.

برند فرانسوی سیتروئن اعلام کرده دومین نسل سیتروئن C1 که خودروی کوچک شهری است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روی خط تولید رفته، تبدیل به خودروی برقی به همراه دو خودروی پژو 108 و تویوتا Aygo می‌شود. جالب است بدانید که تویوتا Aygo پلتفرمی شبیه به دو مدل ذکر شده دارد که توسط گروه خودروسازی TPCA در کشور چک ساخته می‌شود. در واقع این مدل‌ها محصول مشترک سه برند پژو، سیتروئن و تویوتا هستند.

بنا به مصاحبه خبری لیندا جکسون، سئوی سیتروئن می‌توان گفت که سومین نسل از دو خودروی C1 و 108 الکتریکی می‌شوند. اگر سیتروئن C1 تبدیل به خودروی برقی شود، جای شکی باقی نمی‌گذارد که دو خودروی دیگر نیز نسخه برقی خواهند داشت. البته هنوز سوالاتی درباره قرار دادن تویوتا Aygo در این پروسه وجود دارد که معلوم نیست، چرا که این خودروسازی به دنبال تولید نسل جدید خودروهای برقی با اسامی ICE و BEV هست.

بسیاری از کارشناسان با توجه به ابعاد این خودروها حدس می‌زنند که پیشرانه برقی در نظر گرفته شده قدرت ۲۰ الی ۳۰ کیلووات ساعت را خواهد داشت که با یک بار شارژ کامل می‌توانند ۱۶۰ الی ۲۰۰ کیلومتر را بپیمایند. این عدد با اضافه شدن قابلیت جدید گوگل برای مکان‌یابی پمپ‌های الکتریکی برای شارژ خودروهای برقی در سراسر اروپا و آمریکا خوب است.

از سوی دیگر احتمال دارد گروه خودروسازی PSA دو مدل پژو iOn و پژو C-Zero را بر پایه پلتفرم میتسوبیشی i-MiEV در ژاپن بسازد. این خودروها سابقه حضور ده ساله در بازار جهانی را دارند و جای شکی نیست که به زودی شاهد دیدن مدل‌های بیشتر برقی فرانسوی در جاده‌های دنیا خواهیم بود. نظر شما درباره خودروهای برقی در بازار جهانی چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا