مکمل بنزین
خبرداخلی

ماجرای کلاهبرداری نگین خودرو آفتاب در ایران چیست؟

شاید این روزها در شبکه‌های اجتماعی خبر کلاهبرداری نگین خودرو را مشاهده کرده باشید که کلاه بسیاری از مردم ایران را برداشته و با وعده خودروهای لیزینگی با قیمت پایین میلیاردها تومان را جذب نموده و حالا با هزاران شکایت روبرو شده است که این خبرها باعث شده تا شرکت نگین خودرو؛ نماینده رسمی محصولات رنو در ایران واکنش نشان داده و نسبت به اشتباه صورت گرفته در این خبرها واکنش نشان دهد.

به گزارش چرخان، نگین خودرو آفتاب نامی است که ماه‌هاست که با کلاهبرداری عجین شده و صدها خانواده ایرانی را راهی دادگاه‌های کشور کرده تا اندک پس انداز زندگیشان را جویا شوند و بدین ترتیب این نام که اتفاقا نام یکی از شرکت‌های معتبر واردکننده خودرو نیز هست خراب شده و حالا این شباهت نامی باعث شده که بسیاری از مردم به تصور کلاهبرداری نگین خودرو؛ نماینده رنو در ایران حتی شاید به سراغ آن رفته و مشکلات عجیبی را برای این شرکت ایجاد کرده است.

نگین خودروبه همین دلیل روابط عمومی نگین خودرو؛ نماینده رنو فرانسه در ایران وارد عمل شده و با صدور اطلاعیه‌ای پیرامون این این اشتباه صورت گرفته شفاف سازی لازم را انجام داد. در این اطلاعیه آمده است که حکم صادر شده از سوی دادستانی برای شرکت نگین خودرو آفتاب بوده و هیچ گونه ارتباطی بین این دو شرکت وجود نداشته و اساسا نوع فعالیت شرکت نگین خودرو آفتاب با نگین خودرو متفاوت بوده و شرکت مذکور در زمینه لیزینگ خودرو فعال بوده است. حال آنکه شرکت نماینده رنو صرفا در امر واردات و پشتیبانی محصولات این شرکت خودروساز فرانسوی فعال بوده است.

پیرامون وضعیت نگین خودرو آفتاب نیز باید بگوییم که این شرکت که در چندین سال قبل تبلیغات فراوانی را در سطح اینترنت و بیلبوردهای شهری داشت توانست ده‌ها میلیارد تومان پول را از مردم جذب کرده و پس از اینکه موعد تحویل خودروها فرا رسید عملا خودرویی برای تحویل وجود نداشت و مردمی که با هزاران امید برای خرید اقساطی خودروی خوب به سراغ این شرکت رفته بودند عملا نا امید شد و مشکلات عدیده‌ای را برای نظام قضایی کشور ایجاد کرد که عملا باعث شد تا اعتبار شرکت‌های معتبر نیز زیر سوال برود.

از سوی دیگر اینکه باید بگوییم در حال حاضر وضعیت شرکت‌های واردکننده خودروهای خارجی نیز مناسب نبوده و دلیل اصلی آن ممنوعیتی است که از خردادماه سال جاری برای واردات خودرو ایجاد شده و به نظر می‌رسد که در صورت ادامه دار بودن این وضعیت باید شاهد تشکیل پرونده‌های مشابه برای این شرکت‌ها باشیم که قطعا برای صنعت خودروی کشور بسیار بد خواهد بود.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا