مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودروهای داخلی در حال افزایش است!

قیمت خودروهای داخلی که مدتی بود در حال کاهش بود و بسیاری از خودروهای تولید داخل زیر 50 میلیون تومان (قیمت رسمی) با کاهش قیمت مواجه شده بودن در حال حاضر به گفته مسئولین مربوطه با روند افزایشی روبرو شده و به نظر می‌رسد در صورت عدم ورود وزارت صنعت و سازمان حمایت به موضوع تعیین تکلیف قیمت گذاری آنها باید شاهد اوج گیری دوباره این بازار باشیم که قطعا امکان رکوردهای جدید برای این خودروها وجود دارد.

به گزارش چرخان، سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفتگویی پیرامون وضعیت بازار خودرو و همچنین روند موجود در قیمت خودروهای داخلی در بازار گفت: متاسفانه در حال حاضر تغییری در وضعیت عرضه خودروهای داخلی رخ نداده و به همین دلیل حاشیه بازار در حال افزایش بوده و روند افزایشی قیمت‌ها نسب به قیمت کارخانه را شاهد هستیم. این اتفاق در پی عدم عرضه توسط خودروسازان بوده و به نظر می‌رسد که در صورت ادامه دار بودن آن شاهد افزایشی شدن حاشیه قیمت بازار و کارخانه خواهیم بود.

بازار خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو در نیمه دوم 97 فروش خودروی کارکرده بازار خودرووی در ادامه افزود: قیمت خودروهای داخلی در هفته گذشته بین 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان نوسان داشته است. حاشیه بازار خودروهای زیر 30 میلیون تومان به 10 تا 12 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. در خودروهای بین 30 تا 45 میلیون تومان نیز حاشیه بازار 17 تا 32 میلیون تومانی وجود دارد و خودروهای 45 تا 55 میلیون تومان نیز شاهد حاشیه بازار 37 تا 51 میلیون تومانی است.

وی در ادامه با تبیین شرایط بازار گفت: بازار خودروهای داخلی در حال حاضر در رکود به سر می‌برد. این رکود ادامه دار بوده و در حالی که نوسانی در بازار ارز وجود ندارد و به نظر می‌رسید که با ثبات حدودی بازار ارز شاهد معاملات بیشتری در بازار خودرو باشیم ولی اینگونه نشده و عملا معاملات در همان سطح قبلی است و خریداری در این بازار وجود ندارد.

خودروهای صفر کیلومترموتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در ادامه گفت: یکی از دلایل وضعیت بازار خودروهای داخلی به دلیل انتظاری است که اهالی بازار برای تصمیم وزارت صنعت دارند. اهالی بازار منتظر قیمت گذاری قیمت کارخانه خودروها هستند و به نظر می‌رسد که با تعیین تکلیف قیمت خودروهای داخلی در کارخانه وضعیت بازار تغییر خواهد کرد. البته گفتنی است که قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی غیر واقعی است.

گفتنی است که شنیده‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد که در 10-15 روز آینده قیمت نهایی خودروهای داخلی با افزایش قیمت حدود 20 درصدی به کارخانه ها اعلام خواهد شد و اولین سری تحویل خودروهای پیش فروش شده در مرداد ماه با قیمت‌های جدید انجام خواهد شد.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا