Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

قیمت رسمی پراید 40 و سمند 64 میلیون تومان می‌شود!

قیمت رسمی پراید و سمند که جزو پرفروش‌ترین‌های بازار خودروهای داخلی محسوب می‌شوند به یکی از دغدغه‌های بزرگ مردم و اهالی بازار خودرو تبدیل شده و در حالی‌که بعضی از اظهار نظرهای مسئولین دولتی حاکی از افزایش قیمت 20 درصدی آنهاست ولی طبق گفته بعضی دیگر از این مسئولین گویا خودروسازان به دنبال افزایش قیمت 60 تا 80 درصدی محصولات‌شان هستند!

به گزارش چرخان، سایپا و ایران‌خودرو که دو ماهی است حداکثر توان خود را برای پیش فروش چند ماهه و حتی چند ساله قرار داده‌اند اما هیچ خودرویی را در روزهای اخیر به بازار عرضه نکرده و همگی پیش فروش‌های خود را با قیمت‌های غیر قطعی انجام می‌دهند که نشان دهنده امیدی است که برای افزایش قیمت محصولاتشان دارند!

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرو تورم خودرومحمدرضا نجفی منش، رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران در گفتگویی پیرامون وضعیت قیمت خودرو گفت: در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی در بازار و کارخانه متفاوت است و فاصله زیادی بین قیمت کارخانه با کف بازار وجود دارد که قصد داریم با گران کردن قیمت خودروها در کارخانه آن را به سطح قیمتی بازار برسانیم. در صورت اجرایی شدن این موضوع واسطه‌گری و دلالی از بین می‌رود و سودجویان از بازار کنار می‌روند.

وی در ادامه افزود: در صورتی که قیمت محصولات داخلی در کارخانه به سطح قیمت بازار برسد، می‌توان شاهد کاهش قیمت خودروها در بازار باشیم. به معنای دیگر اینکه افزایش قیمت خودروها در کارخانه تاثیری در قیمت بازار نخواهد گذاشت چرا که قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد به اندازه کافی رشد نکرده و عملا تاثیری نخواهد پذیرفت.

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شده محصولات جدید سایپارئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون مقدار افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: اولا باید توجه کنیم که خودروسازان داخلی در حال حاضر زیان‌ده شده‌اند. ما نه قیمت رسمی پراید 22 میلیون تومانی را قبول داریم و نه قیمت پراید 40 میلیون تومانی را می‌پذیریم. پیش بینی می‌کنیم که خودروسازان قیمت خود را 60 تا 80 درصد افزایش دهند.

وی در ادامه افزود: ما قصد داریم با افزایش قیمت محصولات داخلی در کارخانه، قیمت آنها را به 5 درصد زیر قیمت بازار برسانیم.

این اظهار نظر در حالی است که با یک محاسبه ساده می‌توان به عدد 40 میلیون تومانی برای پراید رسید و خودرویی مانند سمند که در حال حاضر با قیمت رسمی 36 میلیون تومان توسط ایران‌خودرو به فروش می‌رسد، با افزایش 80 درصدی به عددی در حدود 64 میلیون تومان خواهد رسید!

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودروبه بیان دیگر گویا نجفی منش و مسئولین وزارت صنعت به دنبال افزایش قیمت محصولات داخلی به عدد بازار هستند و صرفا با بیان این مطالب قصد آماده سازی فضا را دارند چرا که در سال 90 و 91 نیز به همین ترتیب شاهد افزایش قیمت رسمی پراید از 10 به 20 میلیون تومان بودیم، در حالیکه به شدت مسئولین دولتی در مقابل قیمت 20 میلیون تومانی پراید مقاومت می‌کردند!

17 دیدگاه
  1. کوروش می گوید

    مملکتی که سرتاپاش رو فساد گرفته انتظار بیشتری ازش نمیشه داشت که به فکر مردم هم باشن آره پراید هنوز جاداره میتونید ۸۰میلیون هم قیمت گذاریش بکنیدخوشبختانه انحصار هم که تو خودرو سازان نداریم !!!!!

    1. ذاکری می گوید

      جالبه بدونید که یه زمانی میگفتن پراید مثلا ۲۰ تا سکه میارزه الان باید پول ۲۰ تا سکه باشه !!!!
      حساب کنید چقدر میشه.
      ممنون کوروش عزیز از اینکه دیدگاهتو نوشتی.

    2. یک شهروند می گوید

      من از شما هم یه سؤال دارم
      دولت که همه میدونن فاسده
      من و شما برا چی میخریم؟ وظیفه ما مردم چیه؟ چرا ما مردم به فکرهم نیستیم؟ چرا ما باهم هماهنگ نیستیم؟
      یک کلام ؛ هر چی بر سرمون بیاد حقمونه
      خدا تو قران میفرماید: سرنوشت هر قومی را خود آن قوم مشخص میکند
      وگرنه حکمت و تقدیر واین مزخرفات فقط برا گول زدن من و شماست.

  2. اس.ش می گوید

    ازاین جماعت هرچی بگید برمیاد.ازالان اینقدرمیگن که تادرذهن مانهادینه بشه

    1. ذاکری می گوید

      دقیقا مساله همینه.
      دارن آماده می کنن و الا با ۲۰ درصد ۲۰ درصد اضافه کردن میخوان به این اعداد برسونن

  3. عباس می گوید

    اینطوری که پدر کارگر و کارمند که حقوقش هنوز افزایش نداشته درمیاد وهیچ وقت ماشین دار نمیشن

    1. ذاکری می گوید

      سلام عباس جان.
      مگه پراید از ۱۰ شد ۲۰ تومن اتفاقی افتاد؟

  4. فریدون نجفی می گوید

    اول فروش نقدی انجام دهید۱ماه . ونتیجه بازارراببینید بعد تقاضای افزایس کنید تازه تعرفه خارجی را حذف کنید وبعد ازابش قیمت کنید .

    1. ذاکری می گوید

      سلام
      این کارایی که میفرمایید بکنند که باید تعطیل کنند برن D:
      ممنون از نظرتون

  5. ن می گوید

    قیمت فعلی کارخانه خیلی هم بالاست درحالی که ازافزایش قیمت کارخانه ای خودرو حرف می زنید. دلایل افزایش قیمت بازار ازجوروانی افزایش نرخ ارز زیاد شده وحبابی بیش نیست وخریداران ازترس اینکه گران نخرند وتقاضا دربازار زیادشده باعث افزایش قیمت غیرمنطقی خودروشده که علتش ازکم فروشی مافیای خودروسازان داخلی جهت ترفندافزایش قیمت سرچشمه گرفته ودودش به چشم افراد کم درامدمیره.

    1. ذاکری می گوید

      در اینکه این خودروها ارزش نصف این پولها رو هم ندارند شکی نیست.
      ولی متاسفانه به دلیل انحصار هر کاری دلشان بخواهد می کنند.

  6. حمید می گوید

    اول میان خودرو ها رو به صورت پیش فروش میفروشن و ماشین توی بازار نمیدن تا قیمت بازار بره بالا بعد به بهانه اختلاف قیمت کارخونه و بازار درخواست افزایش قیمت خودرو رو میدن تا همین ماشینایی که پیش فروش کردن رو گرونتر بفروشن، عجب ترفند محاسبه شده ای….

  7. ناشناس می گوید

    تف به شرف نداشته شان، که همه چیز برایشان مهم است، جز وضعیت مالی مردم. کی به کیه؟ به زبون بی زبونی میگند زور دارم ، و عشقم کشیده که زوربگم!!

  8. ناشناس می گوید

    ج

  9. ناشناس می گوید

    تا ۱۴۰۰

  10. Khodab می گوید

    من نمی دونم چرا ما « مرگ بر آمریکا » می گیم. والا مقامات و مسوولین تو ایران خیلی از امریکا زورگوترند.

  11. ناشناس می گوید

    بقران دارم دیونه میشم آرزوی یک خودرو مثل پراید هم باید بگور ببرم.خدا ازتون نگدره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.