مکمل بنزین
خبرداخلی

لامبورگینی ایرانی در انتظار جایگزینی با خودروهای لوکس کشور!

خبر مهندسی معکوس لامبورگینی و ساخت دوباره آن باعث شد تا رسانه‌های اقتصادی دنیا این خبر را با آب و تاب فراوانی منعکس کنند و بسیاری از اهالی صنعت طراحی خودرو و همچنین خودروسازان مختلف نسبت به این موضوع اظهار نظرهای مثبتی داشتند ولی نکته جالب در این بین داخلی سازی این خودرو و به تولید رساندن انبوه آن است که به نظر می‌رسد سازندگان نمونه اولیه به شدت دنبال این موضوع هستند!

به گزارش چرخان، خبر تولید نمونه کاملا مشابه لامبورگینی در داخل ایران بسیاری از اهالی بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داد و تحسین بسیاری از شرکت‌ها را برانگیخت ولی گویا ساخت این خودرو صرفا برای خودنمایی و قدرت نمایی نبوده و گویا سازندگان آن قصد تولید تعداد زیادی از این خودرو را دارند که شاید آرزوی بسیاری از ایرانی‌ها را برای خرید یک خودروی روز دنیا با هزینه بسیار پایین‌تر را جامه عمل بپوشاند.

شرکت لامبورگینیطبق گفته‌های مسعود مرادی، مسئول اجرای این پروژه، او و گروهش حدود 4 سال پیش تصمیم گرفتند این خودروی جذاب ایتالیایی را که در سال 2010 از خط تولید لامبورگینی خارج شد، دوباره به حیات بازگردانند. شاسی به‌کاررفته در این خودروی مهندسی معکوس شده به نظر می‌رسد که همان شاسی باشد که در مورسیلاگو واقعی به‌کاررفته بود.

اگرچه این خودرو ممکن است مطابق استانداردهای لامبورگینی ساخته نشده باشد اما بدون شک ازنظر طراحی می‌توان گفت که دقیقاً شبیه یک مورسیلاگو واقعی به نظر می‌رسد. طبق گفته‌های مرادی، Replica دارای اندازه‌ای درست مانند مورسیلاگو بوده و در طراحی آن از فیبر کربن و مواد کامپوزیتی استفاده‌شده است.

مسعود مرادی، سرپرست تیم سازنده این لامبورگینی داخلی در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت تولید انبوه این خودرو گفت: در حال حاضر فرصت قانونی حق مالکیت پتنت این خودرو برقرار بوده ولی مدت زمان آن در حال اتمام است. ما به زودی و پس از اتمام این حق مالکیت با فیس لیفت این خودرو ثبت اختراع خواهیم کرد و این خودرو را به صورت سفارشی برای مردم تولید خواهیم کرد.

این خودرو که در  نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی به نمایش گذاشته شده بود مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گرفت و گفته می‌شود که شرکت‌هایی نیز برای مشارکت در تولید آینده این خودرو با مسئولین جوان سازنده وارد مذاکره شده و به نظر می‌رسد که یکی از شرکت‌های خودروسازی بزرگ کشور به صورت مشارکتی مقدمات تولید با تعداد بالای این خودرو را برای جوانان تبریزی فراهم نماید.

طراحی این خودرو در حالی انجام می‌شود که سایپا و ایران‌خودرو در اطلاعیه‌های مختلف اعلام کرده‌اند که محصولاتی از جمله پراید و سمند با توجه به نیازمند بودن این خودروها به قطعات وارداتی در معرض توقف تولید هستند!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آیا با این هزینه و وقتی که گذاشته اند نمی توانستند یک خودروی متفاوت تولید کنند که مالکیت آن هم به طور کامل متعلق به خودشان باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا