مکمل بنزین
خبرداخلی

کدام خودروهای پیش فروش ایران‌خودرو تحویل نخواهند شد؟

طرح‌های مختلف پیش فروش ایران‌خودرو در ماه‌های اخیر به قدری زیاد بوده که گفته می‌شود چیزی نزدیک به 400 هزار خودروی تولید نشده این شرکت پیش فروش شده‌اند و با توجه به مشکلات این شرکت در تامین قطعات مربوط به خودروهای مختلف باید شاهد اطلاعیه‌هایی باشیم که همگی نشان دهنده عدم امکان تولید خودروهای این شرکت هستند و مشتریان بایستی از دیگر محصولات استفاده کنند.

به گزارش چرخان، در حالیکه مشتریان منتظر تحویل خودروهای پژو 207 صندوقدار اتوماتیک بودند و به نظر می‌رسید که وضعیت ایران‌خودرو به گونه‌ای پیش برود که به راحتی این مهم را عملیاتی کند، ولی این اتفاق نیفتاده و از خردادماه سال جاری تا به همین امروز، حتی یک دستگاه خودرو از این محصول به مشتریان عرضه نشده و صرفا چند دستگاه به صورت پلاک شده در خیابان‌های تهران دیده شده‌اند که عملیات تست این خودرو بوده است.

پژو 207 صندوقدار اتوماتیکاین اتفاق در حالی است که نمایندگی‌های ایران‌خودرو مدعی هستند که تا پایان آبان ماه احتمالا مشکل این خودرو حل شده و سری اول تحویل آن‌ها را شاهد باشیم ولی برخی دیگر از نمایندگی‌های این شرکت می‌گویند حداقل تا 3 ماه آینده خبری از صدور دعوتنامه و به تبع آن تحویل خودروها نخواهد بود و مشتریان بایستی فعلا قید پول و خودروی خود را بزنند تا وضعیت تولید این محصول مشخص شود.

ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که نمایندگی‌های ایران‌خودرو بعضا به مشتریانی که حواله پژو 207 صندوقدار اتوماتیک با موعد تحویل مرداد و شهریور دارند، پیشنهاد فروش حواله و خرید حواله جدید می‌دهند چرا که معتقدند این شرکت قادر به تحویل خودروی مذکور نیست و به قول معروف حالا حالاها دستشان به خودرو نخواهد رسید! البته گفتنی است آنها می‌گویند به احتمال فراوان بخش اعظمی از این خودرو به صورت دنده دستی به مشتریان تحویل خواهد شد! بدیهی است که هیچ نوشته مکتوب و رسمی وجود نداشته و این نمایندگی‌ها صرفا مشاوره می‌دهند!

از دیگر خودروهای بلاتکلیف ایران‌خودرو می‌توان به دنا پلاس توربو اشاره کرد که وضعیت بهترین نسبت به پژو 207 داشته و علیرغم حضور تعداد زیادی از این خودرو در انبارهای این شرکت اما گویا نواقصی دارند که این خودروساز قادر به تامین آنها نیست! نمایندگی‌های این شرکت به شدت نسبت به خرید حواله این خودرو هشدار می‌دهند و از عدم تحویل این خودرو در زمان کوتاه می‌گویند.

به طور کلی به نظر می‌رسد که حداقل تا بهار 98 وضعیت تولید خودروهای مخلتف ایران‌خودرو به ثبات نرسد چرا که در بخش خودروهای تولید مشترک با پژو نیز دچار مشکل شده و تعداد زیادی از پژو 2008های پیش فروش شده عملا با کمبود قطعه روبرو هستند و کماکان وضعیت‌شان با بلاتکلیفی روبرو است!

دنای پلاس

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا