مکمل بنزین
خبرداخلی

همه آن‌چیزی که از جایگزینی ساندرو با پراید توسط سایپا باید بدانید!

تحریم‌های صنعت خودرو که در چند ماه اخیر گریبان‌گیر صنعت خودروسازی کشور شده است منجر به اتفاقاتی گردیده که عملا بازار خودرو و صنعت خودروسازی کشورمان را به یک سیرک خنده‌دار تبدیل کرده است! در حالیکه انتظار می‌رفت گروه سایپا با توجه به پیش بینی‌های انجام شده برای تحریم‌ها به اندازه کافی قطعات و مواد اولیه ساندرو و تندر 90 را انبار کرده باشد، این شرکت بخشنامه عجیبی را برای مشتریان ساندرو و تندر ارسال کرد!

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی سایپا که این روزها در بخش پارس خودرو دچار مشکلات عدیده‌ای شده است و به نظر می‌رسد که این شرکت کماکان از این بحران خارج نشود، در اطلاعیه‌ای برای مشتریان خود اعلام کرد که آن دسته از مشتریانی که حواله ساندرو و تندر دارند می‌توانند (بخوانید الزاما) از دو پیشنهاد جایگزین استفاده کنند که جزئیات این پیشنهادها نیز عملا چیزی نیست که مشتریان را قانع کند!

ساندرو پارس خودرودر این بخشنامه اعلام شده است که این پیشنهادات صرفا به تمایل مشتری خواهد بود و اجباری در جایگزین کردن خودروهای ثبت نامی وجود ندارد ولی شنیده‌ها از این شرکت حاکی از نبود قطعات تولید این خودروهاست و مشتریان به زودی باید تن به پیشنهادات فعلی یا آینده گروه سایپا بدهند.

نکته مهم موجود در این بخشنامه اخطاری است که به صورت نامحسوس به مشتریان داده شده و آن هم انتظار طولانی مدت مشتریان برای دریافت خودروهای خود بوده و همچنین قیمت خودروها بر اساس زمان تحویل و صدور دعوتنامه خواهد بود و مشتری طبق قرارداد حق اعتراضی نخواهد داشت.

نکته دوم اینکه جریمه تاخیر 27 درصدی به پرداختی کلیه مشتریان پرداخت خواهد شد و این پرداخت سود تا زمان تحویل ادامه خواهد داشت ولی با توجه به بند اول این موضوع، سایپا به راحتی می‌تواند هزینه‌های مالی این چنینی خود را با افزایش قیمت احتمالی جبران نماید!

پارس خودرو ساندرودر ادامه این شرکت دو پیشنهاد برای انصراف مشتریان ارائه کرده است که به نظر می‌رسد تمام دست و دلبازی این گروه خودروساز برای راضی کردن مشتریان ناراضی است.

در اولین پیشنهاد آن دسته از مشتریانی که ساندرو خریداری کرده‌اند می‌توانند دو خودروی پراید و تیبا دریافت کنند که یک دستگاه از این خودروها با موعد تحویل بهمن 97 به بعد و با قیمت زمان تحویل محصول رنو به مشتریان تحویل داده می‌شود که با توجه به حواله‌های خردادماه ساندرو و ماه‌های بعدی آن می‌توان قیمت 20 و 26 میلیون تومانی را برای پراید و تیبا در نظر گرفت.

خودروی دوم نیز با موعد تحویل آذر 98 و با قیمت روز کارخانه ارائه می‌شود که طبیعتا برای پراید 35 میلیون تومانی و تیبای 42 میلیون تومانی باید روی آن حساب کرد!

برای آن دسته از مشتریانی که پارس تندر و تندر ثبت نام کرده‌اند صرفا یک دستگاه خودرو با موعد تحویل بهمن 97 به بعد، با قیمت زمان تحویل محصول رنو عرضه خواهد شد که طبق روال گفته شده برای ساندرو قیمت‌های خوبی برای مشتری خواهد بود.

گفتنی است که در دو مورد گفته شده و تا زمان تحویل خودروها، مشتری از 27 درصد جریمه تاخیر بهره‌مند خواهد شد که طبیعتا هزینه‌های وی را در تحویل خودرو کم خواهد نمود و همچنین پول باقی مانده برای مشتری را با ارزش بالاتری بازخواهد گرداند. البته بسیاری از مشتریان نسبت به این بخشنامه و این جزئیات اعتراض داشته‌اند که با توجه به قیمت بازار محصولات مذکور حق به جانب آن‌هاست.

ساندروپیشنهاد دوم سایپا برای خریداران ساندرو و تندر سود مشارکت 36 درصدی به مشتریان است که از زمان واریز وجه بوده و طبق جزئیاتی که از این موضوع گفته شده است صرفا تا 30 آبان ماه سال جاری فرصت استفاده از این سود مشارکت وجود دارد و مشتریانی که از اول آذرماه موافقت خود را با این پیشنهاد اعلام کنند صرفا 30 درصد سود مشارکت دریافت خواهند نمود.

به طور کلی به نظر می‌رسد که مدیریت بسیار بد این شرکت در چند ماه اخیر و عدم پیش بینی‌های لازم با توجه به فاصله 4 ماهه زمان اعلام تا شروع تحریم‌ها، باید منتظر بخشنامه‌های دیگری از این شرکت و همچنین ایران‌خودرو باشیم که برای محصولات مختلف تولید مشترک آنها منتشر خواهد شد.

 

ساندرو

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا