مکمل بنزین
خبرداخلی

تکلیف خریداران خودروهای خارجی و پیش فروش‌ها چه می‌شود؟

پیش فروش خودروهای خارجی که در سال گذشته به اوج خود رسیده بوده بود و بسیاری از شرکت‌های واردکننده به دلیل آینده خوبی که از وضعیت بازار خودروی کشور داشتند، اقدام به ثبت نام هزاران نفر از مشتریان کردند اما این امر با نوساناتی که در بخش ارز شاهد بودیم به یک کابوس برای مشتریان و این شرکت‌ها تبدیل شده است.

به گزارش چرخان، در حالیکه وضعیت خودروسازان داخلی در یک بلاتکلیفی عجیب به سر می‌برد و خبر افزایش قیمت 50 درصدی محصولات آنها دست به دست در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد، شنیده‌هایی از شرکت‌های واردکننده خودروهای خارجی شنیده می‌شود که وضعیت آنها بسیار وخیم‌تر از آن‌چیزی است که از بیرون دیده و شنیده می‌شود.

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودروبسیاری از این شرکت‌ها که ثبت نام‌های چند هزار عددی برای خودروهای خود انجام داده‌اند و موعد تحویل اکثر آنها فرا رسیده است، به مشتریان خود پیشنهاداتی را ارایه کرده‌اند که بعضا این پیشنهادات بدون توجه به مسائل مربوط به مشتری‌مداری و احترام به آنها بوده و با مقصر دانستن وزارت صنعت، حتی کار به تهدید کشیده شده استْ

بعضی از مشتریان می‌گویند که طبق مدارک موثقی که در دست دارند، شرکت‌های واردکننده درصد بالایی از خودروهای پیش فروش شده را در انبارهای خود دارند ولی به طور مثال در یک شرکت واردکننده خودروهای چینی به دلیل انتظار برای افزایش قیمت‌ها، از تحویل خودرو سر باز می‌زنند تا با قیمت‌های جدید دعوتنامه را صادر کنند و خودرو را به مشتری تحویل دهند.

خودروی خارجی خودروهای خارجیاین اتفاق در حالیست که وزارت صنعت چندی پیش با اخطار به این شرکت‌ها متذکر شده بود که آنها بایستی رضایت مشتریان را با پرداخت سود مشارکت متناسب و یا تامین خودرو از طرق مختلف کسب کنند که اتفاقات این روزها با این دستورالعمل‌های وزارت صنعت کاملا متناقض است.

خودروی خارجی خودروهای خارجی ممنوعیت واردات خودروهای خارجیهمچنین از شرکت کرمان موتور شنیده می‌شود که این شرکت دعوتنامه‌های مربوط به خودروی هیوندای اکسنت را به دلیل انتظار برای افزایش قیمت دوباره خودروها صادر نکرده و در صورتی که تکلیف خودروهای داخلی و افزایش قیمت آنها مشخص نشود، دعوتنامه‌ای برای اکسنت صادر نخواهد شد!

همه این اتفاقات در حالیست که فاصله قیمتی بسیاری از خودروهای خارجی معتبر مانند رنو و تویوتا و هیوندای با خودروهای داخلی زیاد بوده و خودروهای چینی نیز در حال حاضر با قیمتی بین 100 تا 300 میلیون تومان معامله می‌شوند که شاید این قیمت در یک سال پیش مزاحی بیش نبود!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا