مکمل بنزین
خبرداخلی

ترخیص خودروهای خارجی از گمرکات کشور در حال انجام است!

موضوع ممنوعیت واردات خودروهای خارجی که این روزها به یک مساله اساسی برای دولت و مجلس تبدیل شده و باعث افزایش قیمت شدیدی در بازار شده است به مرحله جذابی رسیده که به نظر می‌رسد به زودی با دخالت مجلس این محدودیت برداشته خواهد شد و شاهد ورود خودروهای وارد شده در ماه‌های اخیر خواهیم بود و چیزی در حدود 14 هزار دستگاه به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش چرخان، ترخیص خودروهای خارجی که قبل از مصوبه ممنوعیت واردات ثبت سفارش شده و کارهای نهایی آنها انجام شده در حال انجام بوده و در حالیکه بسیاری از واردکننده‌ها از عدم ورود خودروی جدید به کشور سخن می‌گویند ولی این اتفاق به گونه‌ای دیگر در حال عملیاتی شدن است که بسیاری از سفارشاتی که قبل از 30 خردادماه ثبت شده‌اند و تخصیص ارز آنها انجام شده به گمرک وارد شده و در حال حاضر عملیات نهایی ترخیص آنها در جریان است.

خودروهای خارجی مرد هزار چهره بازار خودرواین اتفاق در حالی است که بسیاری از شرکت‌های واردکننده از نبود خودرو برای تحویل به مشتری سخن می‌گویند که مستلزم دخالت وزارت صنعت به این موضوع است ولی این ترخیص‌ها نشان دهنده تسهیل در امر واردات خودروهای خارجی است که احتمالا با ورود مجلس به این موضوع انجام پذیر است.

نکته جالب پیرامون تعداد خودروهای وارد شده به کشور این است که در مهرماه سال جاری چیزی در حدود 780 خودرو به کشور وارد شده است که از برندهای مختلف بوده و گستره عظیمی را تحت پوشش قرار می‌دهد. این تعداد از خودروهای خارجی جدا از 14000 خودرویی است که در حال حاضر بلاتکلیف بوده و هزاران مشتری را برای خرید این خودروها معطل نگه داشته است.

خودروهای وارد شده در مهرماه از 6 کشور جمهوری کره، عمان، امارات متحده عربی، آلمان، انگلستان و ژاپن بوده است که با توجه به برندهای وارد شده بوده است. بیشترین خودروی وارد شده از کشور کره بوده است که چیزی نزدیک به 60 درصد خودروهای وارداتی از این کشور بوده و بعد از این کشور، عمان بوده است که نزدیک به 20 درصد خودروهای خارجی وارد شده به کشور را در اختیار داشته است. کمترین خودروی وارد شده نیز از کشور ژاپن بوده که با دو دستگاه خودرو همراه بوده است.

خودروی خارجی خودروهای خارجی ممنوعیت واردات خودروهای خارجیمسئولین گمرک می‌گویند که پس از ممنوعیت واردات خودروهای خارجی مجوز جدیدی برای این کار صادر نشده است و همه خودروهایی که در حال حاضر در حال ترخیص هستند از قبل بوده است. البته گفته شده است که دولت برای ترخیص خودروهای باقیمانده در گمرک در حال تصمیم گیری است و به زودی این خودروها نیز ترخیص خواهند شد که طبق جزئیاتی خواهد بود که دولت و وزارت صنعت اعلام خواهد نمود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا