مکمل بنزین
خبرداخلی

گزینه‌های مردم برای خرید خودرو کماکان در حال کاهش است!

خرید خودرو برای بسیاری از مردم در حال حاضر تبدیل به روندی شده است که صرفا چند گزینه محدود برای آنها باقی مانده و به نظر می‌رسد که با روندی که شرکت‌های خودروساز داخلی در پیش گرفته‌اند باید به زودی شاهد انتخاب خودرو از بین چند گزینه محدود باشیم که طبیعتا باید طی سال‌های قبل از رده خودروهای تولیدی کشور خارج میشدند ولی حالا به تیراژهای بالا تولید و با موعد تحویل طولانی پیش فروش می‌شوند!

به گزارش چرخان، وضعیت قیمت خودروهای داخلی به قدری وخیم شده است که گزینه خرید خودرو برای بسیاری از مردم محدود شده و در حالیکه شاید تا چند ماه پیش با پیش پرداختی در حدود 100 میلیون تومان میشد خودروهای خارجی با کیفیتی را به همراه تسهیلات بلند مدت خرید کرد، در حال حاضر پول خرید خودروهایی شده که یک دهم کیفیت خودروهای مذکور را ندارند.

خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایدنکته عجیب‌تر در این بین تولید بسیاری از خودروهای با کیفیت داخلی مانند ساندرو و تندر 90 نیز کاهش یافته و عملا این تولیدات به سمت خودروهایی رفته است که تا چند ماه پیش مصوبه از رده خارج کردن آنها از جلسات وزارت صنعت بیرون آمده بود که به موزه خودروهای تولید داخل منتقل شوند ولی در کمال تعجب شاهد پیش فروش چند ساله آنها هستیم.

به طور مثال سایپا در مهرماه سال گذشته عملا روزشمار اتمام تولید پراید را به راه انداخته و حتی خط تولید سایپا 111 در کاشان را تعطیل کرد ولی چیزی که در حال حاضر شاهد آن هستیم پیش فروش زمستان سال آینده است که برای این خودرو وجود دارد و برای همین خودروهای به اصطلاح بی کیفیت صف‌های خرید چند میلیون نفری تشکیل می‌شود!

در حالیکه بسیاری از خودروهای دارای پلت‌فرم قدیمی کمتر توسط مشتریان مورد استقبال قرار می‌گرفتند حالا به خودروهای پرطرفداری تبدیل شدند که به صورت بالقوه باعث گرانی آنها نیز شده است. در حال حاضر خودروهای پراید، تیبا، پژو 405، پژو پارس‌، 206 و خانواده سمند به پرفروش‌ترین خودروهای بازار تبدیل شده و به نظر می‌رسد که این خودروها که تا سال پیش از استقبال کمتری برخوردار بودند حالا به گل سرسبد بازار تبدیل شده‌اند.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرودر مورد خودروهای چینی نیز همین وضع برقرار بوده و در حالیکه خودروهای جدیدی توسط این شرکت‎‌ها به بازار عرضه شده ولی خودروهای قدیمی‌تر این شرکت‌ها که تا سال گذشته کمتر کسی سراغ آنها می‌رفت حالا معاملات زیادی دارند و شرکت‌های مونتاژ کننده در حال فروش با تعداد بالای این خودروها هستند.

به نظر می‌رسد که با توجه به روندی که در حال حاضر شاهد آن هستیم باید آن دسته از مشتریانی که به امید ثبات در بازار و یا کاهش قیمت بازار هستند به سراغ این خودروهای قدیمی بروند چرا که افزایش قیمت سرسام آور خودرو، خرید خودرو را برای بسیاری از مردم به امری محال تبدیل کرده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا