مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروهای خارجی دپو شده در گمرک در حال خراب شدن هستند!

خودروهای خارجی و واردات آن در 30 خرداد ماه سال جاری ممنوع شد و بسیاری از شرکت‌هایی که در حال طی کردن روند واردات بودند و حتی خودروهای خود را وارد گمرک کرده بودند که مصوبه اقتصاد مقاومتی عملا همه برنامه‌هایشان را بهم ریخت. حالا ماه‌هاست که خودروهای خارجی از برندهای گوناگون در گمرک دپو شده‌اند و بعضا خطر خرابی بسیاری از آنها را تهدید می‌کند که در صورت عدم توجه به این موضوع احتمالا شاهد خساراتی خواهیم بود!

به گزارش چرخان، فرهاد احتشام زاد عضو انجمن واردکنندگان خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت خودروهای خارجی و واردات این دسته از خودروها گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر برای ما مشکل ایجاد کرده موضوع ارز حاصل از صادراتی است که روند مختل شده آن بر واردات نیز موثر بوده است و مشکلات زیادی را به همراه داشته است. متاسفانه ما در حالیکه با تحریم‌های خارجی روبرو هستیم و بسیاری از شرکت‌های خارجی نسبت به تجارت با ایران سختگیرانه عمل می‌کنند و نگرانی‌های زیادی را دارند ولی ما با تحریم‌های داخلی روبرو هستیم که کار را برای فعالان این حوزه سخت کرده است که طبیعتا باید این محدودیت‌های داخلی برداشته شود.

خودروهای خارجی مرد هزار چهره بازار خودرووی در ادامه افزود: ما انتظار داریم که هر چه سریعتر موانع مربوط به واردات و صادرات برداشته شود و این پروسه‌ها تسهیل شوند. یکی از مواردی که در حال حاضر از اولویت بالایی برخوردار بوده و باید نسبت به رفع موانع وارداتی آن اقدام شود بحث خودروهای خارجی است که البته از قیمت بالایی نسبت به تعداد برخوردار است که در یک قلم چیزی در حدود 30 هزار دلار ارزبری دارد.

احتشام زاد عضو انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه گفت: این قیمت بالای خودروهای وارداتی از یک سو و تعرفه بالایی واردات آنها باعث می‌شود که دولت به یک درآمد بسیار بالای راحتی برسد که با یک واردات ساده قابل وصول خواهد بود. ما انتظار داریم که هر چه سریعتر مجلس به موضوع رفع ممنوعیت وارد شده و اقدامات لازم را انجام دهد. با ورود مجلس و رفع این محدودیت طبیعتا ضرر کمتری به کشور وارد خواهد شد.

خودروی خارجی خودروهای خارجی ممنوعیت واردات خودروهای خارجیوی در پاسخ به سوالی پیرامون خودروهای وارد شده به گمرک گفت: در حال حاضر بسیاری از این خودروها پروسه تخصیص ارز برای آنها انجام شده و کارهای مربوط به آنها تکمیل شده است که بایستی نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام شود چرا که مشتریان منتظر دریافت خودروهایشان هستند و باقی ماندن آنها در گمرک باعث خرابی این خودروها خواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خب بزارند بیاد داخل هرکی داره خوب بخره هرکی نداره هم ماشین پایینتر میخره این مسخره بازیها چیه دیگه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا