مکمل بنزین
خبرداخلی

پشت پرده ماجرای فروش تیبا و پراید در سوریه چیست؟

خبری در روزهای اخیر در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف در بین کاربران پخش می‌شود که سایپا در سوریه تیبا و پراید را با قیمت‌های بالای 130 میلیون تومان به فروش می‌رساند که غرض از پخش این خبر گویا نشان دادن ارزانی بسیار زیاد این خودرو در کشورمان بود و شاید منتی که این خودروساز روی سر مشتریانش گذاشته و از فروش با زیان خود در ایران گباشد ولی پشت پرده واقعیت این اتفاقات چیست و آیا واقعا سایپا در این ماجرا محق است؟

به گزارش چرخان، محمد علویان مدیرعامل شرکت سایپا در مصاحبه‌ای پیرامون تولید و فروش محصولات این شرکت خودروساز در کشور مذکور گفت: از سال‌های 2012 تا 2015 به دلیل شرایط جنگی کشور سوریه امکان فعالیت برای سایپا به کندی انجام میشد ولی بعد از آن این امکان فراهم شد و مشکلات پیش روی فعالیت سایپا در سوریه مرتفع شد. ما در سال گذشته 1000 دستگاه خودرو تولید کردیم و توانستیم در بازار این کشور به فروش برسانیم.

تحویل خودرو سایپا خودروهای سایپاوی در ادامه افزود: ما در حال حاضر پراید خود را با 4 میلیون و 400 هزار لیر می‌فروشیم که چیزی معادل 130 میلیون تومان می‌شود. البته این رقم در سوریه نسبت به سایر خودروهای موجود، ارزان‌ترین خودرو است. ارزان‌ترین خودرو در بازار سوریه چیزی در حدود 6 میلیون و 900 هزار لیر قیمت دارد که بالاتر از قیمت فروش ما برای پراید است.

مدیرعامل شرکت سایپا در ادامه با اشاره به وضعیت فروش محصولات این شرکت گفت: ما علیرغم اینکه مردم سوریه قدرت خریدشان کمتر شده ولی توانستیم از رقبای دیگرمان جلوتر باشیم و بیش از هزار دستگاه خودرو بفروشیم. ما به زودی خودروهای ساینا، کوئیک، آریو، H330 و H320 را به خط تولید کارخانه سوریه اضافه خواهیم کرد. ما به دنبال جایگزین کردن تیبا با پراید هستیم که در حال حاضر با قیمت 4 میلیون و 600 هزار لیر به آنها فروخته می‌شود که با قیمت اقساطی به 5 میلیون لیر می‌رسد و این یعنی قیمت تیبا در سوریه چیزی در حدود 140 میلیون تومان می‌شود.

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شده محصولات جدید سایپااین صحبتهای مدیرعامل سایپا در حالی گفته شده است که به نظر می‌رسد موضوع عدم توجه این مسئول به موضوع درآمد سرانه کشورها و همچنین ارزش پولی هر کشور کاملا صفر بوده است! در حالیکه گروه سایپا سالیان سال از منابع کشور ما استفاده کرده و با تولید خودروهای بی کیفیت توانسته به سطحی از درآمد برسد که در دیگر کشورها فعالیت کند!

نکته بعدی در مورد حضور سایپا در سوریه این است که کیفیت محصول تولیدی این شرکت در سوریه به مراتب بهتر از آن چیزی است که در کشورمان وجود دارد و به اذعان بسیاری از افراد حاضر در سوریه پراید و تیبایی که به مردم سوریه (به طور کلی همه تولیدات در همه کشورهای دیگر) بسیار با کیفیت‌تر از محصول داخلی است.

همچنین این شرکت در کشورمان با هزینه‌های ریالی طرف بوده و به طور مثال حقوق ریالی پرداخت می‌کند و طبیعتا خرج ریالی و فروش دلاری معنایی ندارد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. به استناد این مقاله توصیه می شود کارخانجات سایپا و زیر مجموعه های آن در کشور سوریه مستقر شوند و در همان کشور محصولات خود را بفروش برسانند و دست از سر مردم ایران بردارند.

  2. خب. خوش به حالتون حالا که از مردم ما بدبخت تر پیدا کردین.خب برین همونجا تولید کنین و بفروشین.خسته شدیم از این آشغالای شما

  3. دو روز دیگه هم مردم سوریه از جنگ راحت شدن باید فقط با یک اشتباه در پراید وتیبا جون بدن

  4. خب. خوش به حالتون حالا که از مردم ما بدبخت تر پیدا کردین.خب برین همونجا تولید کنین و بفروشین.خسته شدیم از این آشغالای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا