مکمل بنزین
خبرداخلی

پژو 301 هم توسط ایکاپ تولید شد؛ ایکاپ زنده می‌ماند؟

پژو 301 از جمله محصولاتی است که شاید به اندازه پژو 2008 نتوانست خود را در بین اهالی خودروسازی کشور مطرح نماید ولی حالا به دومین خودروی تولیدی ایکاپ تبدیل شده است که از محصولات پسابرجامی محسوب شده و در زمانی به صورت آزمایشی توانست از خط تولید این شرکت بیرون بیاید که عملا برجام و منافعش را از دست دادیم ولی زمزمه‌های مبنی بر توانایی ادامه تولید این خودرو توسط ایکاپ شنیده می‌شود.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی ایران‌خودرو از جمله شرکت‌هایی بود که توانست اولین منفعت را از برجام کسب کرده و با راه اندازی شرکت ایکاپ که شرکت مشترک این گروه خودروسازی و پژو فرانسه بود به تولید محصولات روز دنیا بپردازد ولی خروج آمریکا از برجام عملا همه تلاش‌های این شرکت را از بین برد که حواشی اصلی این شرکت بر روی محصول پژو 2008 بود و در حال حاضر نیز صدها سفارش بلاتکلیف از آن وجود دارد که زمان تحویلشان مشخص نشده است.

پژو 301اما در همین اثنا که همه نگاه‌ها به سوی پژو 2008 و دیگر تولیدات گروه ایران‌خودرو بوده است، این شرکت توانسته اولین خودروی تولید داخل از این گروه را تولید کرده و اتفاق خوبی در این بحران را رقم بزند.

محمدرضا معتمد مدیرعامل ایکاپ در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت تولید پژو 301 گفت: تولید این خودرو با شرایطی که 60 درصد آن به صورت ساخت داخل بوده است عملیاتی شده و این مقدار از داخلی سازی تولید بالاتر از حدی است که وزارت صنعت تعیین کرده است. طبق قوانین موجود بایستی صرفا 40 درصد از خودروهای پسابرجامی تولید داخل باشند که رقم محقق شده ما بالاتر از این عدد است. امیدوار هستیم که طبق برنامه ریزی انجام شده مجوزهای لازم را دریافت کرده و خودرو را تابستان سال آینده به تولید انبوه برسانیم.

این اتفاقات و گفته‌های مدیرعامل ایکاپ در حالی است که به نظر می‌رسید که با خروج پژو از ایران و اتفاقاتی که در مورد برجام رخ داده این تولیدات نیز به فراموشی سپرده شود ولی گویا همت مدیران این شرکت برای تولید محصولات بیش از پیش بوده و باید شاهد اتفاقات جدیدی در ایکاپ باشیم. همچنین ایکاپ و مدیرعاملش قول داده است که تولیدات پژو 2008 ادامه داشته و تعهدات این شرکت عملیاتی گردد.

از دیگر اخبار خوبی که طبق شنیده‌ها از این شرکت خودروسازی رسیده است، داخلی سازی 301 یکی از اهدافی است که ایکاپ به دنبال آن بوده و به منظور کاستن از وابستگی تولید این خودرو به پژو فرانسه در حال تلاش است. همچنین طبق اخبار واصله از ایران‌خودرو بعضی از قطعه سازان کار تولید قطعات لازم برای پژو 301 را آغاز کرده‌اند و در صورتی که مشکل جدیدی برای آنها ایجاد نشود قطعا شاهد روند رو به رشد تولید این خودرو در کشورمان خواهیم بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    خودمون رو باید آماده کنیم چون قراره چند دهه با این خودرو رو باشیم
    امیدوارم خاطرات خوبی با این خودرو داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا