مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

قیمت جدید خودروهای تولید داخل مشخص شد؛ پایان مشکلات؟!

پس از چند ماه تاخیر در تحویل خودروهای تولید داخل توسط خودروسازان داخلی به بهانه‌هایی نظیر نوسانات ارزی و نبود و قطعات و… تقریبا مشخص بود که این کمپانی‌های بزرگ خودروسازی در تلاش هستند تا قیمت خودروهای روز و با کیفیت خود را که حالا با قیمت‌هایی چند برابری در بازار آزاد خرید و فروش می شوند را به سطح حاشیه بازار نزدیک نمایند.

برگزاری جلسات فراوان و وعده و وعید های مختلف وزیر پیشین صنعت و دیگر مدیران هم در این خصوص کارگشا نبود تا اینکه عنوان شد شنبه و یکشنبه در وزارت صمت جلسات مهمی تحت عنوان تعیین قیمت جدید خودرو ها با حضور مسئولین این امر برگزار خواهد شد.

اما همانطور که پیش بینی می‌شد، این بار هم پیروز همه این مناقشات خودروسازان مظلوم کشورمان بودند! روزنامه ایران امروز در گزارشی عنوان کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب کرده است که قیمت فروش خودروهای ساخت داخل و یا مونتاژی باید به سطح بازار نزدیک شود و نهایتا تنها 5 درصد از قیمت حاشیه بازار کمتر باشد!

این روزنامه می‌نویسد که این تصمیم باعث می‌شود تا جو روانی بازار آرام گردد؛ اما این جمله خبری کوتاه چه معنی مشخصی می‌تواند داشته باشد؟

به نظر نگارنده یعنی از چند روز دیگر ما نگران این نیستیم که مثلا قیمت بازاری و دلالی پراید آن نزدیک به 35 میلیون تومان است؛ بلکه با خیال راحت و بدون نگرانی به سایت سایپا هجوم آورده و خود با قیمتی تنها 5 درصد کمتر از قیمت دلالی بازار یعنی 33 میلیون و 250 هزار تومان آنرا برای تحویل 3 سال آینده خریداری می‌کنیم! بدین صورت ما دست دلالان را از بازار کوتاه کرده و این پول هنگفت را خود دو دستی تقدیم خودروسازان خواهیم کرد؛ باشد که دو طرف رستگار شوند!

با شرایط فعلی خودروی مزدا 3 که قیمت کارخانه آن نزدیک 140 میلیون و قیمت بازاری آن نزدیک 280 میلیون بود؛ به طور یک دست به قیمت نازل 266 میلیون تومانی رسیده و تقریبا خیال همه هموطنان از این قضیه راحت می‌شود و یا دنا پلاسی که به حدود 90 میلیون تومان رسیده، با بهایی در حدود 85 میلیون تومان به‌صورت رسمی ارایه خواهد شد.

خدا را هزاران بار سپاس می‌گوییم که بازهم مشکل عظیم قیمت خودرو با تصمیمی سراسر کارشناسی شده و بر پایه اصول، حل شده و دست دلالان خونخوار از این بازار قطع شد!

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

  1. خاک بر سر ما با این وضع مملکت، […] اومدن راس کار برای چپاول مردم بدبخت،ادم حسودیش میشه به اونایی که خارج از ایران زندگی می کنند،زندگی اینجا مساوی بدبختی مساوی با هر شب یه خواب تازه دیدن برات،

  2. واقعا جای تاسف داره
    دولت قیمت هاش رو بر اساس حاشیه دلال ها تعیین میکنه
    پس الان فهمیدم چرا قیمت دلار و طلا و سکه پایین اومد قیمت ماشین ها نیومد پایین میخان کارخونه جاتشون ضرر نکنن
    چقدر دلم خوش بود به این وزیر صنعت!!!!

  3. واااای خدای من چقدررررر کثافت کاری وچقدظلم..من به شخصه با صحبت های اولیه این آقای وزیر صنعت جدید یکم امیدوار شدم که انقد راحت میدون یکه تازی رو به دست این خودروسازا که فقط وفقط درصدد افزایش قیمت محصولاتشان بودند وچندوقتی بود که مکارانه ودست به دست یه عده جیره خور خودشون که منافع همشون در افزایش قیمت هاست نمی دهند.زکی خیال باطل.. آفرین آقای رحمانی از حسن نیتتان برای آرامش مردم واصلاح شرایط اقتصادی نابسامانی که کمر مردمو خورد کرده دیگه حریف این خونخوارای مملکت نمیشه کسی.آقای روحانی خوااااااهش میکنم واقعا ازتون یکم به درد این مردم گوش کنید آخه از خدابیخبرا الان چطور یه بدبخت بیچاره باید یه لگن پراید بخره یاکسی که پیش فروش خریدکرده ماههاست وبه طمع افزایش وپول بیشتر به جیب زدن خودروی این بدبخت بیچاره رو تحویل ندادن چطور باید مابه التفاوتش که انقد رقم سنگینی میشه روبپردازه. وااااای برشما جهنم خدالایقتونه

  4. این دفعه دیگه اگر خودرو گران بشه و ملت اینا را نگان دولتیا می تونن من بعد هر بلایی راحت سر این ملت بیارن

  5. واقعا باید تاسف خورد بحال مصرف کننده این مملکت. اگر این تصمیم اجرایی بشه قیمت خودرو بشدت افزایش خواهد یافت ومافیای خورد سازی که نه .مونتاژکاری ایران به سود کلان دست پیدا خواهد کرد. خودروهای بی کیفیتی که باز هم بی کیفیت تر خواهند شدو مصرف کننده های زیادی که به امید ماشین دار شدن و در زمان ارزانی پولهاشون را حراج کردند و به جیب اینها ریختند متضرر خواهند شد. مشتریان ماههاست که منتظر دعوتنامه هستند و از موعد آن گذشته است چه نهادی .چه کسی پاسخگوی ضر فراوان مصرف کنندگان خواهد بود؟

  6. واقعاً جای تأسف داره که ، ما واقعاً شاهد یه همچین وضی شدیم!
    مرگ بر آمریکا؟….

  7. بهترین راه نخریدن خودرو است کسی که ماشین نداره چند ماه دیگه هم نخره طمع کار نباشیم

  8. هر دم از این باغ دمی میرسد…..
    واقعا ما مردم ایران چه گناهی کردیم که گیر یه سری ادم دزد افتادیم که در همه حال به فکر خالی کردن جیب خالی مردم هستن ….
    هر جا را نگاه میکنی دزدی و بی شرفی مسئولین را میبینی
    بازار خودرو اینجوری …بازار مسکن….. بازار هزار چیز دیگه
    چند روز تعطیلی میشه از بلیط تاکسی های بین شهری بگیرین تا بلیط هواپیما چندین برابر میشه ….
    یه بازی فوتبال حساس میشه بلیط استادیوم ازادی …..
    کی میخواد درست بشه این مملکت ………..

  9. واقعا متاسفم ازاین مردمی که خودشان هوشیارفرض کردن…ماملت اگردست به دست همدگه میدادیم فقط یک هفته بنزین نمیزدیم یاتحمل میکردیم ماشین نمیخریدیم الان شاهداین قیمتها نبودیم کاش لااقل میدیم ماشین باکیفیتی سوارمیشدیم..کاش میفهمیدیم اگرگرون شده کیفیت هم بالامیرفت.

  10. به خدا مقصر خودمونیم خودرو ساز اصلا گناهی نداره از بس هجوم میاریم خیال می کنن چه خبره اگه نخریم التماس می کنن خودرو بدن. مردم اتحاد ندارن اینجای کار می لنگه . همه با هم از هر طریقی می تونید پخش کنید خودرو نخرید.به خدا چیزی ازتون کم نمی شه

  11. جالب است ابتدا خودروسازان با تزريق قطره چكاني خودرو حاشيه بازار دوبرابري ايجاد مي كنند و سپس خودشان به نرخ هاي غير عادلانه ايجاد شده استناد كرده و مي خواهند آنرا قانوني كنند !! اجحاف در حق مردم تا كجا؟؟؟

  12. با سلام خدا رو شکر می کنیم که قیمت خودرو مشخص شد وشکم خودروسازان به این مقدار راضی شد ومتاسفم برای دولت عزیزمون وخودمون که میایم به این دوستان رای میدیم که همچین وزیر خوبی بذارند .خوبه که قیمت خودرو رو ازاد کردن ای کاش هم بجاش واردکردن خودرو رو هم آزاد بشه بعد ببینیم کسی حاضر هست یه پراید بخره 35000000تومن واقعا خجالت داره .ای کاش به اون مدیران به قول خودشون بالا دست بگن چرااااا.شما چی اضافه کردید به پراید یا تیبا و…
    اینا حرف رهبری رو گوش نمی کننن اینا ادم نیستند اینا می خوان نارضایتی به وجود بیارن

  13. بنده واقعا متاسفم برای بعضی از مسئولین نمیدانم با چه هدفی این کار ها را انجام میدهند شکم گندگی تاچه اندازه چرا به فکر مردم نیستن ولی این رو بدانند وبدانیم ظلم پایدار نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا