مکمل بنزین
خبرداخلی

شرایط عجیب پیش فروش فوری خودرو به قیمت سایپا و ایران‌خودرو! (آذر 97)

این روزها که بسیاری از مشتریان سایپا و ایران‌خودرو حواله‌های با موعد تحویل خردادماه خود را نیز با بلاتکلیفی در دست دارند شاید برایتان عجیب باشد که آگهی‌هایی در سطح اینترنت مشاهده کنید که با ادعای پیش فروش فوری خودرو به قیمت درب کارخانه سایپا و ایران‌خودرو مشتری را جذب می‌کنند که عملا یک علامت سوال بزرگ را برای مشتری ایجاد می‌کند چرا که فروش فوری با قیمت کارخانه عملا یک تناقض بسیار بزرگ است!

به گزارش چرخان، این روزها یک آگهی بسیار جالب در سطح اینترنت و شهر خودنمایی می‌کند که یک شعار بزرگ روی آن زده است که: “به قیمت کارخانه صاحب خودرو شوید !” این شرکت‌ها مدعی هستند که خودروهای موردنظر مشتریان را با موعد تحویل یک تا سه ماهه تحویل می‌دهند که نه تنها فروش به صورت کوتاه مدت بوده و با قیمت کارخانه است بلکه حتی شرایط اقساط را نیز برای مشتریان فراهم کرده‌اند!

خرید خودرووقتی به سایت فروش این شرکت‌ها مراجعه می‌کنیم و قیمت و اقساط خودروهای مختلف را مشاهده می‌کنیم با یک حساب سرانگشتی ساده به قیمت نهایی جالبی می‌رسیم که همان قیمت فعلی خودروهای داخلی است که حتی خود خودروساز نیز حاضر به فروش با این قیمت نیست!

به طور مثال در یک قلم از محصولات عرضه شده در این سایت‌های فروش ساندرو است که با قیمت 49 میلیون تومان به مشتریان فروخته می‌شود! جدا از قیمت عجیب و غریب این خودرو باید دید که این شرکت‌ها زمانی که خود پارس خودرو از تحویل حواله‌های خردادماه ساندرو عاجز است، چگونه می‌توانند خودروی مذکور را به فروش برسانند و تحویل دهند؟ نکته جالب‌تر اینکه مشتری در هنگام ثبت نام نیمی از مبلغ را به همراه 600 هزار تومان هزینه ثبت نام پرداخت می‌کند و الباقی را در اقساط 2 تا 5 ساله پرداخت خواهد کرد!

خرید خودرو پیش فروشوقتی از مسئولین این شرکت‌ها پیرامون چگونگی تحویل خودرو و فروش خودرو با این قیمت سوال می‌شود جواب‌های پرتی می‌دهند که از جمله آنها روابط خاصی است که با خودروسازان دارند و یا اینکه چون به صورت عمده خرید می‌کنند، خودروساز نیز به دلیل ضعف‌های قانونی عملا مجبور به تحویل است و از این طریق سودهای کلانی را روانه جیبشان می‌کنند!

از دیگر نکات جالب این قراردادها عدم تعلق گرفتن جریمه تاخیر است که صرفا یک سود تاخیر 15 درصدی قید شده است که در مقابل جریمه تاخیر حداقل 27 درصدی خودروسازان یک رقم عجیب است! آنها می‌گویند که تا 60 روز کاری خودرو را تحویل می‌دهند ولی احتمال تاخیر تا 6 ماهه نیز وجود دارد که برای 3 ماه بعدی جریمه تاخیر پرداخت می‌کنند!

خرید خودرواما شاید نکته اصلی کار این شرکت‌ها شاید شائبه کلاهبرداری را از آنها بر می‌دارد نکته ایست که در یکی از برگه‌های قرارداد آنها وجود دارد که در این پیش فروش خودروهای داخلی قیمت قطعی نیست و به قیمت روز تامین کننده باید تسویه انجام شود! این اولا یک ابهام کلی در اینکه آیا مبنا قیمت کارخانه است یا قیمت بازار دارد و از سوی دیگر اینکه پس بحث قیمت قطعی اولیه برای چیست؟

به هر حال مسئولین نیز اولا وجود این شرکت‌ها را تایید و بعضی از رویه‌های آنها را در پیش فروش خودرو تایید می‌کنند ولی در کل نسبت به ثبت سفارش از آنها و خرید خودرو از این طریق هشدار می‌دهند که باید مردم کمال دقت را داشته باشند چرا که اکثرا کلاهبردار هستند!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا