مکمل بنزین
گوناگونخبر

اتمام تولید خودروهای شهری تویوتا آیگو، پژو 108 و سیتروئن C1

دو گروه خودروسازی تویوتا و PSA به تازگی اعلام کرده‌اند که تولید خودروهای شهری کوچک را تنها تا سال 2021 میلادی ادامه خواهند داد و بعد از آن به جای مدل‌های تویوتا آیگو، پژو 108 و سیتروئن C1 وسایل نقلیه تجاری شهری را روی خط تولید خواهند گذاشت.

بنا به گزارش روزنامه فرانسوی Les Echos تویوتا سهام برند PSA را در این زمینه خریداری خواهد کرد و کارخانه تولید Kolin در کشور چک را به دیگر خط‌های تولیدش اضافه خواهد کرد. این دو خودروساز بعد از بستن خط تولید مدل‌های مذکور همکاری خود را برای تولید وسایل نقلیه تجاری سبک وزن در بازار کشورهای فرانسه و اسپانیا شروع خواهند کرد؛ بطوریکه گروه خودروسازی PSA برای تویوتا کارخانه Sevelnord در شمال فرانسه را در نظر گرفته و محصولات خود را در خط تولید Vigo در کشور اسپانیا تولید خواهد کرد که البته بعضی از مدل‌های تویوتا در این خط تولید هم حضور خواهند داشت.

خط تولید Kolin در کشور چک در توافق نامه اولیه این دو کارخانه در ژانویه 2002 میلادی شروع به کار کرد که باعث همکاری نزدیک این دو خودروساز معروف جهان شد و حالا یکی از سرپرستان گروه خودروسازی PSA در مصاحبه جدید خود با رویترز اعلام کرده که بعد از ارزیابی‌های فراوان مسئولان این دو خودروساز به این نتیجه رسیده‌اند که پایان کار مدل‌های تویوتا آیگو، پژو 108 و سیتروئن C1 را اعلام کنند.

بسیاری از کارشناسان خودرو معتقدند که دیگر خودروهای سبک وزن شهری در ابعاد کوچک بازار مناسبی ندارد و از سوی دیگر این خودروهای قدیمی چون تنها سوخت فسیلی استفاده می‌کنند در بازار کشورهای جهان اول طرفداری نخواهند داشت چرا که خودروهای تمام برقی با امکانات و سوبسیدهای دولتی در بازار وجود دارند و توانسته‌اند در تیپ‌های مختلف به بازار راه پیدا کنند. اولین نسل از این سه خودروی مذکور برای اولین بار در سال 2005 میلادی به بازار راه پیدا کرد و در واقع شروع به کار خط تولید Kolin در کشور چک بود.

امروزه نسل دوم این سه خودروی مذکور در بازار جهانی به فروش می‌رسند که فیس‌لیفت جدید از مدل‌های اولیه هستند و تنها سوخت کمتری مصرف می‌کنند و مجهز به تکنولوژیهای و سیستم‌های ایمنی به روز شده‌اند. برای خبرهای بیشتر از محصولات تویوتا و گروه خودروسازی پژو سیتروئن همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا