مکمل بنزین
خبرداخلی

چرا قیمت پراید و پژو با دلار 4 هزار تومان محاسبه نمی‌شود؟

قیمت پراید و پژو در حال حاضر در بازار با دلار حوالی 15 هزار تومان هماهنگ شده و حتی با کاهش‌های مقطعی دلار در بازار نیز تعدیلی صورت نمی‌گیرد و در حال حاضر با قیمت‌های بسیار بالا معامله می‌شوند. قیمت پژو 206 نیز به صورت رسمی به 57 میلیون تومان رسید و حالا این بدین معنی است که خودروساز نیز محصولاتش را با دلار بالای 10 هزار تومان محاسبه می‌کند ولی سوال اینجاست که چرا قیمت پراید و پژو با دلار 4 هزار تومان محاسبه نمی‌شود؟

به گزارش چرخان، در حالیکه تا همین چند ماه پیش بسیاری از قطعات موردنیاز خودروسازان با دلار حوالی 4 هزار تومان وارد کشور شده ولی خودروسازان معتقدند که همه نیازهایشان با دلار گران وارد شده و آنها بایستی محصولاتشان را با قیمت‌های بالاتر به مردم بفروشند که طبیعتا این تناقض برای بسیاری از مردم به یک ابهام بزرگ تبدیل شده است.

پراید قیمت بروز پراید قیمت پراید در سوریه و عراق قیمت روز پرایدبعضی از اهالی بازار معتقدند که خودروسازان در یک برنامه ریزی دقیق وضعیت فعلی بازار را ایجاد نمودند چرا که آنها در زمانی از عرضه خودرو خودداری کردند که هنوز تحریمی اعمال نشده بود و بسیاری از آنها واردات سنگینی از بابت قطعات داشتند و حتی انبارهای آنها در حال حاضر از همین قطعات پر شده است. آنها می‌گویند که خودروسازان با کاهش عرضه خودرو در بازار باعث شد تا اولا مردم برای خرید خودروی گران‌تر آماده شوند و از سوی دیگر دولت نیز برای بالا رفتن قیمت‌ها متقاعد شده و حالا روی درصد افزایش چانه بزند که تفاوت این چانه زنی چیزی در حدود چند میلیون تومان ناقابلی است که تا چند سال قبل، قیمت پراید صفر بود!

این اقدامات خودروسازان در حالی مرحله به مرحله پیش می‌رود که حالا مصرف کننده ضعیفی در مقابل خودروسازان وجود دارد که در صورت تثبیت قیمت در رقم‌های فعلی عملا در ماه‌های بعد و با ثابت شدن قیمت‌ها نه قصدی برای خرید خواهد داشت و نه توانی برای این کار دارد!

منتقدان خوردوسازان کشور می‌گویند که این شرکت‌ها بایستی ابتدا خودروهای تولید شده با دلار 4 هزار تومانی خود را وارد بازار کنند و با خالی شدن انبارهای این شرکت‌ها از خودروهای تولید شده با دلار ارزان درخواست خود را برای متعادل کردن قیمت با دلار گران را ارائه کنند ولی عملا در حال حاضر آنها از یک تفاوت سود تولید با دلار 4 هزار تومان و تولید با دلار بالای 10 هزار تومان سود می‌کنند که با این وجود و با ارائه صورت‌های مالی مبهم، اعلام زیان 6 هزار میلیاردی می‌کنند!

خودروسازان در حدود 10 دلیلی که برای افزایش قیمت خودرو اعلام کردند، به مورد دست اندازی دولت به جیب سهامداران اشاره نموده که عملا خود این شرکت‌ها در این تخلف ید طولایی دارند! انها با اعلام زیان سنگینی که در 6 ماهه اول داشتند عملا سهامشان را نابود کردند و در حالیکه می‌توانستند با یک شفافیت مالی و صداقت در ارائه صورت‌های مالی کام سهامدارانشان را پس از چند سال شیرین کنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. در حال حاضر خودروسازان خودروهای خریداری شده مردم را به گروگان گرفته و تحویل نمی دهند. آنها با این کار دولت را تحت فشار گذاشته اند تا قیمت کارخانه را بی حد و اندازه بالا ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا