مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا کسی به فکر ثبت نام کنندگان خودروهای داخلی و خارجی هست؟

ثبت نام کنندگان خودروهای داخلی و خارجی این روزها در یک سردرگمی بسیار بدی مواجه هستند که هر کدام به دلیل عجیبی شاهد آن هستند. خودروهای داخلی عملا با بازی خودروسازان داخلی به این اوضاع دچار شدند و ثبت نام کنندگان خودروهای خارجی نیز با ممنوعیت واردات خودرو عملا در یک وضعیت بلاتکلیفی هستند که حتی کاری از شرکت‌های طرف قرارداد بر نمی‌آید ولی آیا کسی در وزارت صنعت به فکر این افراد هست؟

به گزارش چرخان، این روزها تجمعات مردم در محل شرکت‌های خودروساز به یک رویه طبیعی و عادی تبدیل شده که به نظر خنده‌دار است چرا که این شرکت‌ها در حال حاضر با افزایش قیمت‌های بسیار زیاد توانسته‌اند اوضاع مالی خود را رو به راه نمایند ولی از تحویل خودروها به دلیل انتظار گرانی دوباره، سرباز می‌زنند!

آزادسازی قیمت خودرو قیمت جدید خودروهای داخلیخلف وعده شرکت‌های داخلی نیز به اوج خود رسیده و در مواردی همچون محصولات رنو به نوعی یک خیانت علیه مشتری نیز وجود دارد که از اعتماد او سو استفاده شده و به جای تحویل خودروهای با کیفیت رنو از آنها خواسته شده تا از محصولاتی مانند پراید و تیبا انتخاب کنند و یا پول بی ارزش خود را با سود 30 درصدی دریافت کنند که این برای سال‌های آتی صنعت خودروسازی کشور یک اتفاق و سابقه بد به حساب می‌آید.

نکته جالب در مورد پیش فروش‌های انجام شده این است که شرکتی که به طور مثال 70 میلیون تومان از مشتری به عنوان پیش پرداخت دریافت کرده برای تحویل خودرو از نوسانات ارز و مشکلات پیش رو در مورد آن سخن به میان می‌آورد ولی حرفی از اینکه مشتری در هنگام پرداخت چیزی در حدود 15 تا 20 هزار دلار پرداخت کرده و حالا پیش پرداخت او چیزی در حدود 5 تا 7 هزار دلار ارزش دارد، زده نمی‌شود!

به نظر می‌رسد که نبود نظارت‌های کافی از سوی وزارت صنعت باعث شده تا شرکت‌های خودروساز و واردکننده که البته این روزها مشکلات دیگری پیش رو دارند با اعمال قوانین خودساخته مشتریان را از این صنعت دور کنند. وقتی شرکت خودروساز حرف از افزایش هزینه‌های این چنینی می‌زند در حداقل انتظاری که مشتری از او دارد، این است که باید همان‌طور که هزینه‌های خود را نرخ ارز محاسبه می‌کند، پیش پرداخت مشتری در زمان پرداخت را به حساب نرخ ارز ارزشیابی کرده و نرخ مناسب‌تری را به در زمان تحویل اعلام نمایند.

یکی از نمونه‌های عجیب خودروهای پیش فروش شده، بسترن B30 بهمن موتور است که نرخ رشد قیمت این خودرو بسیار بالا بوده و هر ماه چیزی در حدود 10 میلیون تومان به صورت میانگین به قیمت آن افزوده شده تا مشتری که با قیمت 60 میلیون تومان اقدام به پیش خرید کرده حالا باید چیزی در حدود دوبرابر قیمت زمان ثبت نام به حساب بهمن موتور واریز نماید!

وضعیت وخیم تحویل خودروهای داخلی و خارجی در همه محصولات مشاهده می‌شود که از جمله آنها می‌توان به ساندرو، پژو207، کوئیک، پژو2008 ، ال 90 ، سیتروئن C3 و حتی محصولات پژو206 اشاره کرد که وضعیت بهتری از بسترن ندارند!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. اینم بگید ما پارسال تو ارزونی ساندرو ثبت نام کردیم این ددزدا قطعاتو گرفتن تو بازار آزاد ماشینارو فروختن حالا میگن نداریم

  2. سلام
    تحویل تیرماه ایران خودرو شروع شده ولی من که ردیف قراردادم با 106 شروع میشه دعوتنامه ام صادر نشده ولی کسی هم هست که ردیف قراردادش با 107 شروع میشه و الان ماشینش رو تحویل گرفته، در عین حالی که هر دو پژو پارس ال ایکس تحویل تیرماه هستیم. اصلا معلوم نیست رو چه حسابی دارن تحویل میدن.

  3. داداش شما جک اس 5 را بگو. زمان ثبت نام 124 میلیون بود و100 میلیون ازم گرفتن و الان به قیمت 235 میلیون میخواد بهم میفروشه یعنی بیش از دو برابر قیمت زمان پیش فروش و حتی بالاتر از قیمت بازار

  4. یک پراید ثبت نام کردم تحویل شهریور بعد گذشت ۳ماه تاخیر حالا تماس میگرم سایپا میگه منتظر قیمت جدید هستیم تا دعوتنامه صادر بشه، یعنی ماشین تحویل شهریور با قیمت آذر تحویل میدن!!!!!!!!
    خدا ازشون نگذره همرو هم خریدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا