مکمل بنزین
خبرداخلی

افزایش قیمت اخیر قانونی بوده است؛ پس دلیل بازی خودروسازان چه بود؟

بخشنامه اخیر ایران‌خودرو مبنی بر فروش فوری 4 محصول خود با قیمت‌های جدید باعث شد تا حواشی زیادی برای این خودروساز ایجاد شود و از سوی دیگر درخواست‌ها از سازمان تعزیرات و وزارت صنعت برای رسیدگی به تخلفات این شرکت افزایش پیدا کند ولی نکته جالب اینجاست که علیرغم این درخواست‌ها، نهادهای مربوطه اعلام کردند که نه تنها تخلفی توسط ایران‌خودرو صورت نگرفته بلکه کاملا قانونی بوده است که حالا سوال اصلی اینجاست که اگر به همین راحتی این موضوع حل میشد دلیل بازی خودروسازان چه بود؟

به گزارش چرخان، شهرام میرآخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت قیمت گذاری محصولات خودروسازان و گرانی اخیر 4 محصول ایران‌خودرو گفت: این شرکت برای گران کردن محصولاتش از وزارت صنعت و معدن مجوز داشته و طبیعتا تخلفی در این موضوع صورت نگرفته است.

خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلی سهام ایران‌خودرو و سایپا خرید و فروش خودرو خودروساز خودروسازی قیمت خودرووی در پاسخ به سوالی پیرامون بررسی چرایی افزایش قیمت 4 محصول تندر پیکاپ با قیمت ۷۷ میلیون تومان، وانت آریسان با قیمت ۳۶ میلیون تومان، اس ۳۰ صندوقدار اتوماتیک با قیمت ۱۴۱ میلیون تومان و پارس اتوماتیک با قیمت ۸۳ میلیون تومان گفت: ما برای بررسی قیمت‌های اعلام شده زمان لازم داریم ولی به طور کلی افزایش قیمت به صورت قانونی انجام شده است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار پیرامون مجوزهای لازم برای پیش فروش خودرو در کشورمان گفت: طبیعتا همه واردکنندگان و خودروسازان برای فروش محصولاتشان نیاز به مجوز دارند و پیش فروش هیچ خودرویی بدون مجوز قانونی نخواهد بود. در مورد ایران‌خودرو نیز در صورتی که مجوزی برای این پیش فروش وجود نداشت طبیعتا با این شرکت برخورد میشد.

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرو تورم خودرومعاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به یک سوال دیگر پیرامون عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده توسط خودروسازان و آغاز پیش فروش‌های جدید گفت: خودروسازان در صورتی که تعهدی برای تحویل یک خودرو داشته باشند و از زمان آن گذشته باشد امکان پیش فروش جدید از همان محصول را نخواهند داشت مادامیکه به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند. در مورد 4 محصول پیش فروش شده نیز تعهد معوقی وجود نداشته و به همین دلیل مجوز فروش به این شرکت داده شده است.

این اظهارات در حالیست که حدود دوماهی است کل بازار خودرو در انتظار قیمت جدید محصولات بوده و ایران‌خودرو و سایپا به بهانه اعلام قیمت توسط وزارت صنعت از ارائه قیمت‌های جدید حتی برای محصولات بالای 50 میلیون تومان خود طفره می‌رفتند که به نظر می‌رسد این رفتار صرفا برای بهم ریختن تعادل بازار و رساندن قیمت به حد انتظاری بوده چرا که در حال حاضر و بدون مشکل توانستند افزایش قیمت بسیار بالایی را در محصولاتشان داشته باشند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا