مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروهایی که در سال 2019 توقف تولید خواهند شد!

بسیاری از خودروسازان در جهان محصولات جدید خود را برای 5 سال بدون هیچ تغییری وارد بازار جهانی می‌کنند به امید اینکه این محصولاتشان بتوانند جایگاه مناسبی برای فروش به دست آورند، اما گاهی اوقات بعضی از محصولات جدید نمی‌توانند جواب خوبی از بازار بگیرند و در نتیجه تنها راه برای خودروسازان حذف این محصولات توقف تولید آنهاست. در این مطلب نگاهی به 15 خودروی روز دنیا می‌اندازیم که در سال 2019 تولیدشان متوقف می‌شوند.

1) آلفا رومئو 4C کوپه

این خودروی سوپر اسپرت لوکس مجهز به پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت خروجی 237 اسب بخار و وزن سبک هست که می‌تواند تنها در 4.2 ثانیه شتاب خود را از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. این خودرو تنها بعد از سه سال حضور در بازار از روی خط تولید برداشته می‌شود.


2) کادیلاک ATS سدان

بنا به تغییراتی که در خط تولید شهر وارن میشیگان رخ داده دیگر این خودروی سدان تولید نخواهد شد. البته نسخه کوپه ATS برای چند سال دیگر در بازار باقی خواهد ماند که با سه پیشرانه متفاوت شامل توربو 2.0 لیتری 272 اسب بخار قدرت خروجی تولید و حداکثر گشتاور 295 پوند فوت، 6 سیلندر 3.6 لیتری با قدرت خروجی 335 اسب بخار و 285 پوند فوت گشتاور و پیشرانه توئین توربو 3.6 لیتری 6 سیلندر با قدرت خروجی 464 اسب بخار و حداکثر گشتاور 445 پوند فوت در بازار جولان خواهد داد.


3) شورولت سیتی اکسپرس

در مرداد ماه گذشته کمپانی جنرال موتورز اعلام کرد سال آینده میلادی تولید ون سیتی اکسپرس را متوقف خواهد کرد. این ون از سال 2014 وارد خط تولید شده بود ولی نتوانست در بازار فروش خوبی را به دست آورد که یکی از دلایل آن وجود رقیبی مانند نیسان NV200 بود. از این خودرو تا به امروز کمتر از 30 هزار دستگاه به فروش رفته است.


4) شورولت کروز

بعد از 10 سال حضور در بازار، شورولت تصمیم گرفته مدل کروز که یکی از پرفروش‌ترین خودروهای موجودش هست را از دور تولید حذف کند. یکی از رقبای این خودرو هوندا سیویک هست که تنها توانست حدود 3.5 میلیون دستگاه را در سال 2015 به فروش برساند ولی با روی کار آمدن تیپ شاسی‌بلند و کراس‌اوور فروش این خودرو به شدت کاهش پیدا کرد.


5) شورولت ولت

این خودرو همانند مدل کروز، از سال 2010 میلادی وارد بازار شد و یکی از اولین خودروهای هیبریدی پرفروش در تاریخ هست که در چندین سال اول حضورش در بازار فروش بالایی را داشت. دومین نسل از این خودرو در سال 2016 توانست رکورد فروش 100 هزار دستگاه را تنها در همان سال اول ورودش به دست آورد ولی بعد از مدتی فروش این خودرو پایین آمد و به همین علت شورولت سال آینده مدل ولت را از چرخه تولید بیرون می‌آورد.


6) فورد C-Max هیبریدی

فورد C-Max برای اولین بار در بازار اروپا سال 2003 میلادی رونمایی شد و بعد از 9 سال وارد بازار آمریکای شمالی شد ولی در این سال‌ها این خودرو نتوانست فروش خوبی را در ایالات متحده به دست آورد. در این 6 سال حضور تنها 6600 دستگاه از این خودروی ون در بازار آمریکا به فروش رفت و از این رو دیگر این خودرو برای سال آینده در این بازار تولید نخواهد شد.


7) فورد فیستا

این خودرو همانند مدل فوکوس یکی از قربانیان نخریدن محصولات فورد در آمریکا شد. این هاچبک در سال 2011 با استقبال بزرگی در آمریکا روبرو شد ولی در سال 2013 فیس‌لیفت این خودرو با مدل ST توانست طرفداران خود را به دست آورد ولی بعد از مدتی فروش این خودرو پایین آمد؛ اما هنوز این خودرو در بازار اروپا طرفداران خود را دارد.


8) فورد فوکوس

به نظر می‌رسد فورد خط تولید تمام مدلهایش به غیر از موستانگ را حذف کرده است. فورد فوکوس یکی از پرفروش‌ترین خودروهای موجود در بازار آمریکا بود. در سال 2018 فورد برای این مدل دو نسخه 4 درب یا 5 درب در بازار اروپا وجود دارد و در این بازار به حضور خود ادامه خواهد داد.


9) فورد تاروس

یکی دیگر از خودروهای فورد بعد از 5 نسل و حضور بیش از 30 سال در بازار جهانی سال آینده دیگر تولید نمی‌شود. در چهار سال پیش فروش این خودرو کاهش پیدا کرده به طوریکه تنها در این مدت 38 هزار دستگاه به فروش رسیده است و این امر باعث شده مسئولان تصمیم به توقف تولید فورد تاروس بگیرند.


10) لینکن MKT

این خودروی شاسی‌بلند از سال 2010 وارد خط تولید لینکن شده است ولی همانند دیگر خودروهای فورد از بازار خارج می‌شود و به جای آن مدل جدید Aviator به بازار می‌آید.


11) لینکن MKX

خودروی لینکن MKX یکی از مدلهایی است که تنها اسمش از صنعت خودروسازی حذف می‌شود و با اسم جدیدی به نام Nautilus به بازار می‌آید. البته این خودروی جدید سپر و توری مشبک جدیدی دارد و پیشرانه مختلف و جدیدی برای آن در نظر گرفته شده است.


12) نیسان جوک

این خودروی محبوب که به تازگی وارد بازار خودروی کشورمان شده در بازار آمریکا از سال دیگر تولید نخواهد شد ولی در بازارهای آسیا و اروپا کماکان باقی خواهد ماند. شایعه شده که این خودرو قرار است به زودی نسل دوم خود را در بازارهای مذکور ارائه کند.


13) تویوتا کرولا iM

این مدل همانند iA از محصولات Scion وارد بازار شده و تنها لوگوی تویوتا را به همراه دارد. این هاچبک تنها 4 سال پیش در نمایشگاه بین المللی خودرو لس‌آنجلس رونمایی شد ولی نتوانست در این مدت فروش خوبی را به دست آورد.


14) تویوتا یاریس iA

تویوتا یاریس iA یکی از سدان‌های معروف ساخته شده بر پایه شاسی‌های مزدا هست که تنها مدل جدید آن با تبدیل شدن به 5 درب یکی از سدان‌های تازه تبدیل شده است ولی نتوانسته فروش خوبی را در این مدت حضور به دست آورد.


15) فولکس‌واگن توارگ

این خودروی شاسی‌بلند با پلتفرم MQB جدید به بازار ارائه شده است و در مدل جدید سه ردیف صندلی قرار گرفته است. این شاسی‌بلند برای اولین بار 16 سال پیش از سال 2002 وارد بازار شده است ولی حالا با آمدن مدل جدید تیگوان قرار شده این مدل توقف تولید شود.

 

نظر شما درباره حذف خودروهای مذکور چیست؟

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا