مکمل بنزین
گوناگونخبر

هزینه 43 هزار دلاری برای تعویض مخزن سوخت بوگاتی ویرون!

هزینه تعویض قطعات خودروی سوپر لوکس بوگاتی ویرون در دهه پیش بسیار بحث برانگیز بوده است. در بسیاری مقالات و مطالب منتشر شده نمودارهای هزینه برای تعمیر و تعویض قطعات این خودروی سوپر لوکس فرانسوی چشم‌های زیادی را به خود جلب کرده است.

به تازگی با تایید گواهینامه منتشر شده از سوی EPA در سال 2014 میلادی درباره قیمت قطعات این خودرو باید بگوییم که هزینه تعمیر و تعویض قطعات این مدل بسیار هزینه بر است که در آن واحد ممکن است کله‌تان سوت بکشد. برای مثال یکی از گران‌ قیمت‌ترین قطعه‌ها مخزن سوخت هست که برای تعویض یا جابه جایی این قطعه می بایست برای خرید قطعه جدید حدود 20 هزار دلار پرداخت کنید و اگر بخواهید برایتان این قطعه توسط مهندسان نصب شود دستمزد 23 هزار دلاری به آن اضافه می‌شود و رویهم رفته باید 43 هزار دلار ناقابل هزینه کنید. شما با این هزینه می‌توانید به راحتی یکی از مدل‌های جدید سری مرسدس AMG A35 را خریداری کنید.

از سوی دیگر برای داشتن یکی از 4 پیشرانه توربوشارژ تولید شده این کارخانه فرانسوی و تعویض آنها 6400 دلار به همراه 9091 دلار دستمزد کارگر برای انجام این کار را بپردازید. همچنین برای تعویض دو قطعه سیستم خنک کننده این خودرو 8996 دلار در کنار 2045 دلار دستمزد کارگر را باید پرداخت کنید.

شاید در وهله اول این مبالغ به نظر شما زیاد آید ولی با دانستن این که تعداد بسیار محدودی از این مدل در جهان تولید می‌شود و قطعات یدکی آن هم در دنیا اندک و محدود است می‌تواند قانع کننده باشد. البته کارشناسان خودرو اعلام کرده‌اند که بعضی از قطعات این خودرو که مشابه با دیگر محصولات موجود هست باز هم گرانتر نسبت به دیگر خودروهای رقیب در بازار هست و باید دستمزد چندین برابری برای تعویض و تعمیر این قطعات پرداخت کرد. برای مثال سنسورهای فشار هوای این خودرو شبیه به فولکس‌واگن گلف GTI و آئودی A3 هست که در بازار تنها 18.75 دلار قیمت دارند ولی برای تعویض آنها در پیشرانه خودروی سوپرلوکس بوگاتی ویرون می‌بایست مبلغی حدود 1818 دلار پرداخت کرد.

جالب است بدانید که سنسور موقعیت میل لنگ این خودرو در بازار که برای مدل‌های فولکس‌واگن جتا و گلف به کار می‌رود تنها 9 دلار قیمت دارد ولی برای تعویض آن در بوگاتی ویرون 5909 دلار هزینه باید پرداخت کرد. نظر شما درباره این تفاوت قیمت‌ها چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا