مکمل بنزین
خبرداخلی

فروشندگان به دنبال افزایش قیمت خودرو و خریداران به دنبال کاهش بیشتر!

بازار خرید و فروش خودرو این روزها وضعیت عجیبی دارد و این اتفاق همان‌طور که در خبرهای قبلی گفته شد به دلیل بلاتکلیفی موجود در بازار است. فروشندگان از کاهش بیشتر قیمت خودرو طفره می‌روند و معتقدند که کاهش قیمت‌ها موقتی است و به زودی افزایش قیمت رخ خواهد داد و خریداران نیز از خرید واهمه دارند و به دنبال کاهش هر چه بیشتر!

به گزارش چرخان، گزارش‌ها از بازار خودرو در روزهای اخیر حاکی از رکودی است که در ان فروشندگان از کم کردن قیمت خودرو واهمه دارند و خریداران نیز به دلیل صحبت‌هایی که از دولت و مجلس شنیده می‌شود انتظار کاهش هر چه بیشتر قیمت‌ها را دارند که این اتفاق منجر به عدم معامله شده و در حال حاضر صرفا بعضی از مدل‌های خاص در بازار معامله می‌شوند و طبق گزارش مراکز مربوطه، عملا رکود در بازار فراگیر شده است.

پیش فروش خودرو خودروهای شخصی خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایدسعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت قیمت خودرو در بازار گفت: در روزهای اخیر شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار بودیم که چیزی در حدود 5 تا 7 میلیون تومان بوده است. در این خودروهای مونتاژی مانند جک، سراتو و هایما چیزی در حدود 5 تا 7 میلیون تومان کاهش قیمت را داشته‌اند. خودروهای تولید داخل نیز کاهش قیمت 1 تا 3 میلیون تومانی داشتند که در خودروهای مختلف متفاوت بوده است. خودروهای وارداتی نیز چیزی در حدود 5 تا 8 درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت ارکان بازار گفت: در حال حاضر خریداران انتظار کاهش قیمت بیشتر را دارند و معتقدند که قیمت خودرو در حال حاضر بسیار بالاست و به زودی بایستی وارد قیمت‌های منطقی شوند. خریداران در انتظار عرضه خودرو توسط خودروسازان هستند که طبیعتا باعث متعادل شدن بازار می‌شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو در ادامه گفت: در حال حاضر با کاهش قیمت ارز و کاهش قیمت خودرو سرمایه گذاری در حوزه خودرو کاهش یافته و دیگر کسی برای سرمایه گذاری وارد این بازار نمی‌شود. در گذشته افرادی در این بازار و با خرید و فروش‌های هیجانی متضرر شدند که در حال حاضر ریسک نمی‌کنند و وارد بازار نمی‌شوند.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرو

وی در ادامه گفت: در گذشته بسیاری از معامله گران بازار را افرادی تشکیل می‌دادند که برای کسب سود وارد این بازار می‌شدند و قصد استفاده از خودرو را نداشتند و در حال حاضر این مقدار از تقاضا از بازار کاهش یافته و با عدم ورود به این بازار خود به خود کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت خودرو در بازار می‌شود.

موتمنی در پایان گفت: در چند وقت اخیر بسیاری از افراد چندین خودرو برای کسب سود خریداری کرده بودند ولی حالا با مشخص شدن وضعیت بسیاری از خودروها و خودروسازها عملا شاهد کاهش قیمت و متعادل شدن بازار هستیم. خودروسازان به دنبال عرضه به روز و فوری هستند و به همین دلیل ورود به این بازار برای کسب سود منطقی نیست. به نظر می‌رسد با روند فعلی شاهد کاهش هر چه بیشتر قیمت خودروهای داخلی در آینده باشیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا