مکمل بنزین
خبرداخلی

از قیمت جدید خودروهای داخلی تا تعیین تکلیف خودروهای خارجی!

کمتر کسی است که در ماه‌های اخیر با موضوع خودرو سر و کار داشته باشد و با پروسه عجیب و غریب قیمت گذاری خودروهای داخلی نا آشنا باشد! در حالیکه به نظر می‌رسید به طور مثال مجلس در شهریورماه تکلیف خودروسازان را با قیمت‌های جدید مشخص کند ولی این اتفاق رخ نداد و حالا در روزهای ابتدایی دی ماه به نظر می‌رسد که قطار این بازی قیمت گذاری به پایان خط رسیده است.

به گزارش چرخان، در حالی وارد زمستان سال 97 شدیم که همه پیش بینی‌ها از شکستن رکورد فروش در سال 97 و یا ثبات بیشتر در بازار بود، بهم ریخت و حالا تنها صحبتی که در بازار خودرو شنیده می‌شود خبرهایی است که به افزایش رسمی قیمت خودروهای داخلی مربوط می‌شود و تمام دغدغه خودروسازان به جای ارتقا کیفیت و بهبود کارایی محصولاتشان به دریافت نرخ جدید معطوف شده است!

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودروگویا این بازی جدید قیمت گذاری که حدود 5 ماهی است در بازار خودرو به بلاتکلیفی بازار می‌افزاید به خط پایان رسیده است و با بخشنامه‌هایی که به تازگی گروه خودروسازی ایران‌خودرو صادر کرد و تکلیف قیمت جدید بسیاری از محصولات پر فروش و البته بالای 45 میلیون تومان خود را مشخص کرد که افزایش قیمت حدود 70-80 درصدی را شامل شدند که در صورت دریافت مجوز رسمی برای افزایش قیمت این چنینی در سایر محصولات زیر 45 میلیون تومان باید شاهد خروج اکثریت قریب به اتفاق خودروهای این رده از رده خودروهای 45 میلیون تومان باشیم!

حالا وزیر صنعت تنها فردی است که باید این شجاعت را به خرج داده و تصمیمی که در جلسه با خودروسازان اتخاذ کرده را به صورت رسمی اعلام کند! او که به تازگی کرسی وزارت را از آن خود کرده عملا در یک موقعیتی قرار گرفته که سکاندار اعلام گرانی شدید خودروهای داخلی خواهد بود و مهر رشد شارپی قیمت‌های رسمی خودرو در زمان وزارت او خواهد خورد که تبعات روانی بعدی را برای وی به همراه خواهد داشت.

واردات خودرو خودروهای وارداتیالبته وزیر صنعت معتقد است که در جلسه اخیرش با خودروسازان آنها را متقاعد کرده تا خودروهای پیش فروش شده را با قیمت‌های جدید به آنها واگذار کند که باید دید در عمل چگونه خواهد بود. البته وزیر صنعت در مصاحبه اخیر خود تاکید کرده است که خودروسازان صرفا مجوز پیش فروش 30 درصدی ظرفیت تولیدشان را دارند و بایستی مابقی ظرفیت را برای تولید و ایفای تعهدات قبلی اختصاص بدهد.

همچنین وزیر صنعت در پاسخ به سوالی پیرامون خودروهای خارجی دپو شده در گمرک نیز گفت: به زودی خودروهای دپو شده در گمرک با هماهنگی دستگاه قضایی ترخیص خواهند شد و به دست صاحبانشان خواهد رسید.

رحمانی در پایان گفت: در حال حاضر بازار 70 هزار میلیارد تومانی خودرو شاهد فعالیت 2 هزار واحد صنعتی هستیم که چیزی در حدود 500 هزار نفر در ان شاغل هستند که بایستی هر چه سریعتر نسبت به بهبود وضعیت خودروسازی اقدام کنیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مدایران خودرو چندین بار اقدام به افزایش کرده وهیچ کس جلودار ان نیست.دلار افزایش یافت قیمت افزایش یافت .کاهش یافت بازهم مدایران خودرو افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا