مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروسازان تنبل، در بحران‌ها به دنبال کسب سود از مردم هستند!

این روزها که بحث قیمت گذاری خودروهای داخلی به بحث اول کشور تبدیل شده و چندین ارگان مختلف را درگیر خود کرده است بسیاری از کارشناسان و مسئولین نسبت به عملکرد خودروسازان انتقاد می‌کنند که حول محور رفتار ضد مردم این شرکت‌ها بوده و در حالیکه در زمان ثبات حمایت‌های بسیار زیادی از آنها می‌شود و مردم با خرید محصولات بی کیفیت آنها حامی این شرکت‌ها هستند، در زمان بحران شمشیر را از رو برای مردم می‌بندند!

به گزارش چرخان، رضا علیزاده نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگویی پیرامون وضعیت صنعت خودروسازی کشور گفت: ما در حال حاضر در وضعیتی هستیم که درهای کشور را برای ورود خودروهای خارجی بستیم و تعرفه بالایی را برای واردات خودرو اعمال کردیم که خودروسازی کشورمان بتواند به کار خود ادامه دهد که این صحیح نیست و عملکرد درستی نخواهد بود.

پیش فروش خودرو خودروهای شخصی خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایدوی در ادامه افزود: متاسفانه صنعت خودروسازی کشورمان در حق همه حمایت‌هایی که توسط مردم و بیت المال و ملت انجام شده است جفا کرده‌اند و عملکرد درستی نداشته‌اند که این موضوع ارتباطی به یک مدیر خاص نداشته و در مورد کل این صنعت باید بگوییم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:سنگ بنای صنعت خودروسازی کشورمان درست بنا گذاشته نشده است و به طور کلی ریشه این صنعت دچار مشکل است. مسیر غلطی در این صنعت در حال پیمایش است که در حال حاضر متوجه بن بستی شدیم که در این صنعت وجود دارد و حالا به دنبال نقاط ضعفی هستیم که در این صنعت وجود دارد.

وی در ادامه افزود: کارشناسان خودرو چند سالی است که بر روی این موضوع تاکید دارند که این صنعت راه درستی را در پیش نگرفته است و اشکالات جدی به آن وارد است. ما درهای کشور را به روی واردات خودروهای خارجی بسته‌ایم و خودروسازان را برای تولید و عرضه محصولاتشان حمایت کرده‌ایم که طبیعتا این اتفاقات صحیح نیست. ما با هزینه کرد بالایی از بیت المال از خودروسازان حمایت کردیم که این موضوع باعث شده تا جان مردم به خطر بیفتد و بازار انحصاری خودروسازان حفظ شود.

قطعه سازان خودروهای صفر کیلومتر خودروهای پیش فروش شدهاین نماینده مجلس در پایان گفت: بالا رفتن بهای تمام شده محصولات خودروسازان برخلاف گفته‌ها که از تورم و افزایش هزینه‌ها سخن گفته می‌شود، نبوده و صرفا سو مدیریتی است که در این شرکت‌ها وجود دارد. صنعت خودروی کشور ما تنبل به بار آمده و به نیازهای اساسی کشور پاسخ نمی‌دهد. این خودروسازان تا به حال اقدامی برای کاهش هزینه و سربار انجام نداده‌اند و به راحتی راهکار افزایش قیمت خودرو را دریافت کرده‌اند و به محض افزایش هزینه از طریق دریافت هزینه از مردم جبران می‌کنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام بر همگی دوستان صبح بخیر

    بنده قصد دارم تنها یک نکته خدمت دوستانی عرض کنم که از موعد تحویل خودروشان گذشته و طی این چند روز با افزایش قیمت شدید مواجه شدند. البته خود بنده هم یکی از همین افراد هستم. از این دسته از دوستان تقاضا دارم تا به هیچ وجه زیر بار چنین افزایش قیمتی نروند و تا جایی که امکان دارد در مقابل خواسته ایران خودرو مقاومت کنند.

    افزایش قیمت بعد از 3 4 ماه تاخیر در تحویل خودرو هیچ کجای دنیا اتفاق نیافتاده و نمی افتد و به هیچ عنوان در تاریخ دنیا سابقه نداشته و ندارد.

    مشکلات داخلی که شرکت ها به آن ها بر می خورند به خودشان مربوط میشود، این که در انتهای یک بازه قراردادی که دوره اصلی آن زمان تحویل خودرو هست و چند ماهی هم هست که به پایان رسیده بخواهند قیمت ها را تا این حد افزایش بدهند اصلا منطقی و در راستای احترام به مشتری علی الخصوص افراد طبقه ضعیف و کم درآمد کشور نیست.

    گرچه این افزایش قیمت بر هموطنانی که می خواهند به تازگی و برای اولین بار خودرو ثبت نام کنند نیز سنگین تمام می شود اما این دسته از هم وطنان لااقل از ابتدا نسبت به قیمت بالای خودروی انتخابی خود آگاه هستند و امکان انتخاب دارند تا وارد فرایند خرید این خودرو ها نشوند.

    اما اگر در انتهای قرار داد و بعد از مدت ها تاخیر بخواهند با قیمت های نجومی شرکت ذی نفع مواجه شوند نشان از عدم احترام شرکت مذکور به مشتری و فریب دادن آن ها و به معنایی درِ باغ سبز نشان دادن و دان پاشیدن برای جذب سرمایه افرادی است که با سختی تمام در فشار اقتصادی فعلی توانسته اند امیدوارانه پس اندازی برای خود جمع کرده و به خرید خودروی ایرانی که حداقل نیازهای مشتری را تامین می نماید دست بزنند.

    ذکر این نکته نیز ضروری است که شرکت ایران خودرو در ماه اردیبهشت نیز قیمت خودروهای خود را حدود 10 درصد افزایش داد و از لحاظ قانونی امکان افزایش قیمت در طول یک سال برای دومین بار وجود ندارد، این موضوع را یکی از نمایندگی های ایران خودرو حدود 3 ماه پیش به خود بنده اعلام کرد. اما سیاست فعلی شرکت افزایش مجدد قیمت ها را نشان می دهد.

    لذا از تمامی دوستانی که در انتظار تحویل خودرو خود هستند تقاضا دارم تا بر قیمت خودروی خود که در زمان ثبت نام بدان ها اعلام شده تاکید نمایند و از پرداخت مبالغ هنگفت (غیر قانونی) پس از مدت ها تاخیر برای تحویل خودور به شرکت خودداری کنند.

  2. سلام.تا وقتی که حمایت بی منطق از خودروسازها توسط دولت میشه البته برای بعضی نون داره هیچ امیدی به این صنعت نباید داشت.نماینده مردم در مجلس هم فقط تا این اندازه می تونند حرف بزنند واختیار بیشتری ندارند.

  3. بذارید با یه مثال واضح همه چیز رو روشن کنم.
    همون طور که عربستان گاو شیرده آمریکاست.
    خودروسازی ما هم گاو شیرده دولت های ماست!!
    اگه غیر از این بود قطعا تا به امروز خودروسازی یا خصوصی سازی میشد و یا با تغییر مدیریت و تغییر رویه با پیشرفت مواجه میشد و کلا به حال امروز دچار نمیشد که توان تولید یک خودروی کاملا استاندارد و قابل مقایسه با خودروهای خارجی رو نداشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا