مکمل بنزین
خبرداخلی

اگر قصد خرید روغن موتور ایرانی دارید این مطلب را بخوانید!

شاید کمتر کسی به این موضوع فکر می‌کرد یا حتی تصور این موضوع را داشت که روزی خرید روغن موتور از انوع ایرانی نیز به یک مشکل بزرگ برای ما تبدیل شود! در حالیکه تا همین چند سال گذشته آخرین گزینه برای خرید روغن موتور به روغن موتورهای خوب ایرانی تعلق داشت ولی حالا چینی‌ها به تولید تقلبی این روغن ها روی آوردند و برای خرید باید توجه بیشتری را به خرج دهید!

به گزارش چرخان، شنیده‌ها از بازار روغن موتورهای ایرانی نشان می‌دهد که محموله بسیار عظیمی از روغن موتورهای چینی با بسته بندی ایرانی وارد کشورمان شده است که این روغن‌ها با همکاری تولیدکنندگان روانکارهای ایرانی صورت گرفته و با تغییراتی که در قیمت نفت شاهد بودیم عملا این اتفاق برای چینی‌ها به مراتب به صرفه شده است!

روغن موتورحتی نگرانی‌ها از این بازار به قدری بالاست که با کاهش روز افزون قیمت نفت در بازار احتمالا ورود روغن موتورهای این چنینی نیز افزایش خواهد یافت و تولیدکنندگان ایرانی که این روزها از فروش بسیار بالایی برخوردار هستند با رقیبی مواجه می‌شوند که این بار نه با برند خودش که حداقل رقابت را برای تولیدکننده امکان پذیر نماید، بلکه با برند خود تولید کننده ایرانی است که عملا شرکت ایرانی را رقیب خودش می‌کند!

تصور اینکه در حال حاضر در بازار دو نوع قیمت برای یک نوع محصول وجود داشته باشد و یا اینکه شرکت تولید کننده روغن موتور ایرانی حتی علیرغم افزایش هزینه‌های تولید با کاهش قیمت محصولش در بازار مواجه شود عملا اتفاقی است که در هیچ کجای دنیا امکان پذیر نیست چرا که تشخیص سره از ناسره به راحتی انجام شدنی است!

این کپی کاری چینی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌های ایرانی در سه سال گذشته به یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان قدرتمند در این زمینه تبدیل شده بودند و محصولات آنها به کشورهای مختلف صادر میشد ولی حالا با تهدید از دست رفتن بازار داخلی مواجه شده و بایستی نسبت به آن اقدامات قاطعی را انجام دهند.

رتبه ایران در زمینه تولید و صادرات روغن موتور معمولا در بین رتبه‌های 35 تا 45 از بین 217 کشور نوسان داشت ولی حالا با کاهش تولید و مشکلات متعدد در زمینه هزینه‌های بالای تولید باعث شده تا این رتبه کشورمان تهدید گردد! همچنین رتبه کشورمان در زمینه واردات نیز حوالی 130 تا 140 بوده است که با توجه به رتبه خوبمان در صادرات این رقم قابل توجیه است.

یکی از کارشناسان پیرامون نحوه خرید روغن موتور اصل ایرانی می‌گوید که خرید از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های تولید کننده از جمله راهکارهایی است که باعث می‌شود روغن موتورهای چینی جای ایرانی‌ها را در خودرویتان نگیرند!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا