مکمل بنزین
خبرداخلی

همه آن‌چیزی که از فعالیت چانگ فنگ لئوپارد در ایران می‌دانیم!

خروج آمریکا از برجام از جمله اتفاقاتی بود که باعث شد خودروسازان معتبر بین المللی از صنعت خودروسازی کشورمان خارج شوند و سرمایه گذاری‌های چند میلیون دلاری که در کشورمان انجام داده بودند رها کردند و از یک طرف دسترسی مردم ایران را برای محصولات با کیفیت قطع کردند و تامین قطعات یدکی را برای آنها به یک مشکل بزرگ مبدل نمودند ولی از سوی دیگر راه را برای خودروسازان چینی باز کردند که به نهایت آرزوی خودروسازان و مردم کشورمان تبدیل شده‌اند که حتی برای کار با شرکت‌های کشورمان طاقچه بالا می‌گذارند! جدیدترین شرکت چینی چانگ فنگ لئوپارد است که اخبار زیادی از شرکای ایرانیش شنیده می‌شود.

به گزارش چرخان، شنیده‌ها از کشور چین حکایت برنامه بلند مدت چینی برای تصاحب کامل بازار خودروی کشورمان را دارند که البته برای رسیدن به این هدف و تشنه‌تر کردن شرکای ایرانی نیز برنامه‌هایی دارند که از جمله آن ایجاد مشکلاتی در نقل و انتقالات مالی است که طبیعتا حل شدنی است ولی هزینه‌های سنگین آن روی دوش شرکت‌های ایرانی است! البته خودروسازان ایرانی نیز به شدت علاقه مند به ایجاد همکاری‌های این چنینی هستند چرا که از طرفی سخت گیری‌های شرکای اروپایی و کره‌ای را ندارند و از سوی دیگر سود زیادی را از شراکت خواهند برد.

چانگ فنگ از زیرمجموعه‌های گروه GAC است که از جمله گروه‌های صنعتی بزرگ در کشور چین محسوب می‌شود. چانگ فنگ از جمله شرکت‌هایی است که در نمایشگاه قبلی خودروی کشورمان حضورش را به صورت رسمی اعلام کرد و از برنامه‌های آتی خود سخن گفت. اولین محصول این شرکت نیز با نام لئوپارد راهی بازار خواهد شد که ابتدا صحبت از همکاری این برند چینی با ریگان خودرو وجود داشت.

ریگان خودرو از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی کرمان است که توانسته با خودروی جدید کوپا خود را به بازار خودروهای وارداتی معرفی نماید. خودروهای اولیه تولیدی این برند چینی نیز توسط ریگان خودرو آماده شد که واکنش‌های خوبی از سوی مردم دریافت کرد.

البته ریگان خودرو این همکاری را در عمل لغو کرد و به سراغ برندهای جیانگ‌نان و جیانگ‌لینگ چینی رفت که به نظر می‌رسد این دو برند همکاری بلندمدتی با زیرمجموعه جدید گروه خودروسازی کرمان خواهند داشت. البته ریگان خودرو دلیل این کار را مقررات کشور چین اعلام کرد که با توجه به دولتی بودن لئوپارد این اتفاق رخ داده است.

بازار خودروهای داخلی در چمبره چین

به نظر می‌رسد قوانین خودروسازی کشور چین به گونه‌ایست که بایستی برای همکاری با خودروسازان ایرانی اقدام به راه اندازی یک بخش خصوصی نماید که این بخش خصوصی راسا برای همکاری با ایرانی‌ها وارد کار شود. اما شنیده‌ها از لئوپارد حاکی از آن است که این شرکت توانسته رضایت آمیکو و خودروسازان راین را جلب کرده و این دو خودروساز ایرانی قرارداد خود را با طرف چینی نهایی می‌دانند که در حقیقت یک ابهام بزرگ در ذهن ما برای آینده این برند در کشورمان ایجاد می‌کند.

 

حالا باید صبر کرد و دید در بحبوحه حضور خودروسازان چینی در کشورمان، طرف ایرانی لئوپارد چین کدام کشور خواهد بود؟

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا