مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

نگاهی به کندترین خودروهای جهان!

همیشه درباره سرعت و شتاب خودروهای مختلف در بازار بحث و گفتگوهای فراوانی وجود دارد. به علاوه جالب است بدانیم کدام خودروی اسپرت در پیست نوربرگرینگ می‌تواند رکورد شتاب و سرعت را ثبت کند. از سوی دیگر دانستن و شناسایی کندترین خودروهای جهان نیز جذاب هست. البته کند بودن خودرو به معنای کارا نبودن و عملکرد ضعیف داشتن نیست. در این مطلب نگاهی به ده تا از کندترین خودروهای جهان می‌اندازیم.

1) پییل P50

این خودرو از لحاظ ابعاد کوچکترین خودروی جهان محسوب می‌شود و یکی از کندترین خودروهای جهان هم هست. پییل P50 خودروی سه چرخی است که برای اولین بار بین سالهای 1962 الی 1965 ساخته شد. این خودروی ساخته شده توانسته اسم خود را در کتاب جهانی گینس به عنوان کوچکترین خودروی جهانی ثبت کند.

پیشرانه این خودرو 49 سی‌سی گنجایش دارد و تنها قادر به تولید 3.35 اسب بخار دارد. البته نسخه الکتریکی این خودرو در بازار با قدرت 3.08 اسب بخار وجود دارد و بالاترین سرعت این خودرو 48 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است.


2) آکسیام کوپه

این خودروی فرانسوی کوپه به تنهایی می‌تواند دو سرنشین را در خود جای دهد. جالب است بدانید برای راندن این خودرو در فرانسه و انگلستان احتیاجی به گواهینامه رانندگی ندارید و تنها احتیاج هست که 16 سال تمام را داشته باشید. پیشرانه 2 سیلندری این خودرو با گنجایش 400 سی‌سی می‌تواند 5.6 اسب بخار قدرت خروجی تولید کند و بیشترین سرعتی که می‌تواند داشته باشد 48 کیلومتر بر ساعت هست.


3) تاتا نانو

این خودروی سایز کوچک در بازار خودروی هند توانست 10 سال حضور مداوم داشته باشد. کمپانی هندی تاتا اعلام کرده به دلیل پایین آمدن تقاضا برای خرید این خودرو فرایند تولیدش را متوقف کرده‌اند. تاتا نانو مجهز به پیشرانه 2 سیلندری 0.624 لیتری است که 37 اسب بخار قدرت خروجی و حداکثر گشتاور 38 پوند فوت است. شتاب این خودرو از 0 تا 100 حدود 29.4 ثانیه طول می‌کشد. به علاوه ضریب درگ خیلی پایینی دارد.


4) هیندوستان Ambassador

به غیر از تاتا نانو، این خودرو هم در بازار هند زیاد دیده می‌شود ولی از سال 1958 الی 2014 این خودرو تولید شد و حتی توانست در انگلستان هم به فروش رفت. موتور دیزلی 2.0 لیتری می‌تواند 52 اسب بخار و 78 پوند فوت حداکثر گشتاور تولید کند و شتاب خود را در 28 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.


5) شورولت CMV

برند شورولت مشهور به ساخت خودروهای کامیون و شاسی‌بلند هست و دو مدل کوروت و کامارو آن شاخص هستند ولی این مدل کندترین خودروی جهان تعیین شده که در 27 ثانیه شتاب خود را به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. با این وجود این مدل مجهز به پیشرانه سه سیلندر 0.8 لیتر با قدرت خروجی 37 اسب بخار هست.


6) رنو Twizy

این خودروی دو سرنشینه برقی می‌تواند 17 اسب بخار قدرت تولید کند و رویهم رفته کارایی چندانی ندارد. حتی پیشرانه این خودرو در زمستان نمی‌تواند داخل خودرو را گرم نگه دارد. حداکثر سرعت این خودرو در جاده‌ها برابر 45 کیلومتر بر ساعت هست. جالب است بدانید این خودرو در بازار اروپا 7000 یورو به فروش می‌رسد.


7) خودروی برقی میا

این خودروی برقی فرانسوی بین سال‌های 2011 الی 2013 تولید شد. این خودرو تنها در سه ساعت می‌تواند به صورت کامل شارژ شود و با یک بار شارژ کامل 128 کیلومتر را طی می‌کند. شتاب 0 تا 100 این خودرو حدود 30 ثانیه طول میکشد و توانسته به عنوان کندترین خودروی چهار چرخ جهان لقب گیرد.


8) ماروتی سوزوکی Omni

خواهرزاده شورولت CMV یکی از ون‌های محبوب در بازار هندوستان هست که در 28 ثانیه شتاب خود را به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این خودروی سایز کوچک مجهز به پیشرانه 3 سیلندر هست و توانسته به غیر از هند در آمریکای جنوبی و دیگر بخش‌های آسیا حضور پیدا کند.


9) اسمارت Fortwo CDI

یکی از خودروهای هوشمند شهری در بازار اروپا و آمریکای شمالی است و با 45 اسب بخار قدرت خروجی می‌تواند شتاب خود را در 19.5 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت برساند و جزو کندترین خودروهای جهان محسوب شود.


10) فیات کوبو

این خودرو با پیشرانه 1.4 لیتری و 76 اسب بخار قدرت خروجی می‌تواند در 17.7 ثانیه شتاب خود را از 0 به 100 برساند. این مدل به عنوان ون تجاری در بازار اروپا به فروش می‌رسد و حتی می‌تواند سوخت فسیلی طبیعی داشته باشد.

نظر شما درباره لیست کندترین خودروهای جهان چیست؟ آیا امکان حضور آنها در کشور ما نیز وجود دارد؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام .چرا الکی فقط شعار میدید.اخه اگه شما عقل داشتید این قد مملکت ما نابود نمیشد. این ۲۰ ساله دارید پژو میخرید بدبخت ها هی بگین ماشین چینی بده من الان یه لیفان مدل ۹۵ دارم بدون یک ریال خرج دارم باهاش کار میکنم بعد این مرتیکه میگه ۸دلیل برای اینکه لیفان نخریم اخه پفیوز به توچه مربوط شاید بعضی ها دوست داشته باشن لیفان بخرن.درضمن ۱۰۰تای پژو .پراید .زانتیا ابشن دارن و با کلاسن .شتابشون هم فوقالعاده است .درگ هاش هم هموشونو برده .میگید نه برید اپارات نگاه کنید…لیفان۶۲۰.۱۸۰۰

  2. دستتون درد نکنه اگه یهویی این ماشین ها به ایران هم اومد ما نمیخوایم همون پیکان خودمون بهتره

  3. تو دنیا عجب ماشین های داغونی پیدا میشده ما نمیدونستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا