مکمل بنزین
خبرداخلی

واردات خودروهای خارجی از ابتدای سال 98 آزاد خواهد شد؟

دو سالی است که واردات خودروهای خارجی به یک مساله اساسی برای کشورمان تبدیل شده و بعد از مسائلی که در سال گذشته شاهد آن بودیم به نظر می‌رسید که سال 97 به یکی از سال‌های خوب برای حوزه خودروهای خارجی تبدیل شود و کمبودهای موجود در سال 96 را جبران کند ولی در کمال تعجب و با نوساناتی که در این زمینه رخ داد به یکی از بدترین سال‌ها برای این حوزه تبدیل نمود.

به گزارش چرخان، واردات خودروهای خارجی از 30 خرداد ماه سال جاری به دستور ستاد اقتصاد مقاومتی ممنوع شد و عملا بسیاری از شرکت‌های واردکننده که ثبت سفارش‌های زیادی انجام داده بودند و از سوی دیگر سفارشات بسیار زیادی از مردم دریافت کرده بودند به مشکل خوردند و شکایات بسیاری از آنها به وزارت صنعت ارسال شد.

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودرو

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی به یکی از موضوعات اساسی کشور تبدیل شد تا جاییکه به نظر می‌رسد با اظهار نظرهای انجام شده از نمایندگان مجلس مشکل این موضوع حل شده و حکم لغو این ممنوعیت حداقل با شرط و شروطی صادر شود ولی حتی 14 هزار خودروی دپو شده در گمرک نیز که اغلب آن بدون هیچ مشکل قانونی وارد کشور شده‌اند نیز بلاتکلیف بوده و حتی نگرانی‌ها از ایجاد مشکل در مورد موارد مصرفی آنها توسط شرکت‌های واردکننده مطرح شد.

حالا با انتشار جزئیات مربوط به بودجه سال 98 به نظر می‌رسد که دولت عزم خود را برای رفع این مشکل جزم کرده و با گنجاندن درآمد 100 میلیارد تومانی از طریق گمرک واردات خودروهای وارداتی عملا این سیگنال به بازار داده شده است که دولت حداقل برای تحقق درآمد این چنینی نیز طبیعتا حکم به رفع این ممنوعیت خواهد داد.

گفتنی است که نمایندگان مجلس نیز در لایحه بودجه این مساله را در نظر خواهند گرفت و با توجه به مشکلات عدیده ‌ای که برای شرکت‌های وارد کننده و همچنین مردم برای تحویل خودروهایشان به وجود آمده است، به نظر می‌رسد که از ابتدای سال 98 شاهد ترخیص قطعی خودروهای دپو شده در گمرک خواهیم بود هر چند که دولت به راحتی می‌تواند این مشکل را از روزهای آتی نیز حل نماید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. حق با کارشناسان هست پراید به نظر من و اکثر مردم ایران نباید بیشتر از 5میلیون باشه اونم بصورت قسطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا