Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نحوه محاسبه ارزش پیش پرداخت مشتریان به خودروسازان تغییر می‌کند؟

قصه پیش فروش خودروسازان و سررسید بسیاری از آنها به جایی رسیده است که عملا بسیاری از شرکت‌ها شاهد تجمعات زیادی هستند و اعتراضات بسیاری به آنها می‌شود که حتی در بعضی از موارد نهادهای امنیتی نیز به موضوع وارد شدند که برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات عملا شرکت‌ها از موضع خود کوتاه آمدند! حالا نمایندگان مجلس به موضوع ورود کرده و گویا به زودی اقداماتی در راستای حل جدی این معضل انجام خواهد شد.

به گزارش چرخان، شرکت‌های خودروساز در سال گذشته اقدام به پیش فروش بسیاری از محصولاتشان برای سال جاری نمودند و حالا در تحویل به موقع بسیاری از این پیش فروش‌ها دچار مشکل شدند. در حالیکه در یکی دوماه اخیر موعد تحویل بسیاری از محصولات ایران‌خودرو و سایپا فرا رسیده است این دو شرکت در تحویل آنها دچار مشکل شدند و حتی ایران‌خودرو با عرضه یک طرح تبدیلی که موعد تحویل بسیار طولانی دارند سعی در مدیریت اوضاع داشته که به نظر می‌رسد چیزی جز سو مدیریت را نشان نمی‌دهد.

آزادسازی قیمت خودرو قیمت جدید خودروهای داخلیوزارت صنعت و معدن مدت‌هاست که سعی در آرام کردن اوضاع خودروسازان دارد که حتی مجوز افزایش قیمت بسیار بالای محصولات این شرکت‌ها را صادر کرد که از نمونه این مجوزها می‌توان به افزایش قیمت حدود 90 میلیون تومانی هایما یا قیمت 83 میلیون تومانی پژو پارس اشاره کرد ولی این مجوز گرانی نیز کارساز نشد و حالا این شرکت برای تحویل خودروهایی مثل تندر 90 و ویتارا عملا مشکل دارد!

البته ایران‌خودرو در اقدامی جالب علیرغم اینکه اعلام کرده بود برای تحویل خودروی ویتارا مشکل دارد، ولی با افزایش قیمت حدود 70 درصدی این خودرو باعث شد تا شایعاتی مبنی بر عدم تمایل این شرکت به تحویل با قیمت قبلی قوت گرفته و مشتریانی که قانونا باید ویتارا با قیمت قبلی را تحویل بگیرند به سمت تحویل هایما اس 7 سوق داده است.

قیمت روز خودرو قیمت خودرو خودروهای داخلیهمچنین سایپا نیز در موضوع سیتروئن C3 به همین منوال دچار مشکل شده و در حالیکه ثبت نام این شرکت با پیش بینی قیمت 130 میلیون تومان انجام شده بود ولی حالا با اعلام قیمت 240 میلیون تومانی دچار مشکل شده است. مشکل اصلی مشتریان دارای حواله این خودرو این است که پول آنها به ریال دریافت شده و حالا قیمت گذاری با دلار انجام می‌شود که طبیعتا باعث افزایش وجه تکمیلی مشتریان می‌شود.

نادر قاضی‌پور، نماینده مجلس که معمولا واکنش‌های جنجالی نسبت به احقاق حقوق مردم داشته و حمایت‌های جالب او از مردم در خاطر مردم هست، در این باره گفت: یکی از نکات مهم در مورد خودروسازان این است که باید مشخص شود که پول‌های بسیار زیادی که برای پیش فروش دریافت کرده‌اند در چه بخشی مصرف شده است. باید این موضوع مشخص شود که چرا این شرکت‌ها همیشه از مردم طلب کار هستند.

قیمت خودرو قیمت انواع خودروهای داخلی قیمت روز خودرووی در ادامه افزود: شرکت‌ها در زمان تحویل خودرو به قیمت روز محاسبه می‌کنند ولی باید رویه اینگونه باشد که قیمت زمان پیش فروش مبنای محاسبه قرار بگیرد. به عقیده کمیسیون صنایع و معادن باید پیش فروش‌های تاریخ گذشته به قیمت زمان پیش فروش محاسبه شوند و به طور مثال اگر پژویی را با قیمت 33 میلیون تومان در زمان ثبت نام پیش خرید کرده‌اند بایستی در حال حاضر حتی مبلغی را به عنوان جریمه تاخیر دریافت کنند و افزایش قیمتی نداشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.