مکمل بنزین
خبرداخلی

خبرهای خوب برای قیمت خودروهای داخلی و تعیین تکلیف خودروهای خارجی!

مشکل قیمت خودروهای داخلی و تعیین نرخ و فرمول قیمت‌گذاری برای آنها در چند ماه اخیر به یک مساله پیچیده‌ای تبدیل شده که گویا زور خودروسازان به همه ارگان‌های نظارتی و اجرایی چربیده و در حالیکه انواع و اقسام امتیازات گوناگون را دریافت نموده‌اند، از حل شدن این موضوع جلوگیری کرده و به دنبال فرمولی هستند که خودشان پیشنهاد داده و روند چند روز اخیر نشان داده که وزارت صنعت و دولت در حال عقب نشینی بوده و مجوز این کار را صادر کرده‌اند.

به گزارش چرخان، هفته پیش رو یکی از هفته‌های جنجالی برای صنعت خودروسازی کشور خواهد بود چرا که طبق قول وزیر صنعت قرار است که وضعیت قیمت خودروهای داخلی مشخص شده و به ماراتن عجیب و غریب بازی قیمت‌گذاری خودروهای زیر 50 میلیون تومان پایان داده شود و از سوی دیگر مجلسی‌ها نیز به ستوه آمده و در طی جلسه‌ای به مشکلات صنعت خودروسازی کشور رسیدگی خواهند کرد که از جمله آنها طرحی است که موسوم به ساماندهی بازار خودرو بوده که قطعا نسبت به تعیین تکلیف قیمت‌ها نیز اقدام خواهد شد.

قطعه سازان خودروهای صفر کیلومتر خودروهای پیش فروش شدهروز گذشته نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس نسبت به وضعیت بازار و پیش فروش‌های انجام شده واکنش نشان داده بود و نسبت به رفتار خودروسازان در مقابل مردمی که ماه‌ها پیش و طبق تعرفه‌های قبلی اقدام به پرداخت پول کرده بودند اعتراض داشت. وی در مصاحبه‌ای گفت: خودروسازان بایستی با افرادی که پژوی 33 میلیون تومانی خریداری کرده‌اند با همان قیمت برخورد کرده و حتی جریمه تاخیر نیز به آنها پرداخت نماید چرا که آنها در زمان ثبت نام با این قیمت ثبت سفارش کردند.

وی گفته بود: خودروسازان پول‌های زیادی را از مردم دریافت کرده‌اند و مشخص نیست در کجا صرف شده است که باید این موضوع شفاف گردد.

قیمت خودرو قیمت انواع خودروهای داخلی قیمت روز خودروهمچنین وزیر صنعت نیز در مصاحبه‌ای گفته بود که قیمت‌گذاری خودروهای بالای 50 میلیون تومان بر عهده خود شرکت‌ها بوده و فعلا بر اساس قیمت‌گذاری کاهشی 5درصد عمل خواهند کرد تا بازار متعادل شود و البته او به عدم کاهش تا قیمت پیش‌فروش شده نیز اشاره کرده بود که نشان می‌دهد بازگشت به قیمت‌های قبلی منتفی است.

طبق اعلام روابط عمومی مجلس در این هفته به موضوعات مختلفی رسیدگی خواهد شد که ساماندهی بازار خودرو نیز از جمله این موارد بوده و احتمالا به موضوع واردات خودروهای خارجی نیز رسیدگی شده و تکلیف خودروهای دپوشده در گمرک نیز مشخص می‌شود که در این صورت شاهد کاهش قیمت محسوسی در بازار خواهیم بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خاک برسراونی باشه که قیمت خونه وماشین وبردبالاخدالعنتش کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا