مکمل بنزین
خبرداخلی

اولین سری خودروهای سیتروئن C3 به مشتریان تحویل داده شد

قصه خودروهای سیتروئن C3 همان‌گونه که در گزارش‌های قبلی به آن اشاره کردیم به یک مشکل بزرگ برای سایپا تبدیل شده و در حال حاضر این شرکت به دنبال حل این موضوع به روشی است که بیشترین سود و منفعت را از این ماجرا ببرد و از سوی دیگر مشتریان و نمایندگان مجلس نیز به دنبال کاهش قیمت خودرو و حفظ منافع مشتری هستند که طبیعتا با توجه به ادله‌های مطرح شده این موضوع کاملا صحیح خواهد بود.

به گزارش چرخان، طبق اخبار رسیده به تحریریه چرخان امروز سری اول خودروهای سیتروئن C3 به مشتریان تحویل داده شد که این خودروها با قیمت اعلامی 240 میلیون تومان بوده و مشتریان پس از کسر سود مشارکت و جریمه تاخیر و تخفیفی که از سوی این شرکت ارائه شده اقدام به تکمیل وجه کردند که البته تعداد این افراد بسیار کم بود و حواشی زیادی برای این خودرو و شرکت سایپاسیتروئن پیش آمد که از جمله آنها می‌توان به تجمعی اشاره کرد که در مقابل آن ایجاد شد.

24 آذرماه زمانی بود که سایپا اقدام به صدور دعوتنامه‌های جنجالی کرد و قیمت گذاری این شرکت باعث شد تا حواشی زیادی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده و گروه‌های مختلفی برای اعتراض به این تصمیم سایپا ایجاد شود. حالا سایپا در اولین روز هفته جاری سری اول خودروهای مذکور را به یکی از نمایندگی‌های تهران تحویل داد تا مشتریانی که اقدام به تکیل وجه کردند خودروی خود را تحویل بگیرند که به نظر می‌رسد برای رد کردن اوضاع فعلی انجام شده و به نوعی قرار دادن مشتریان در عمل انجام شده ایست که حتی بعضی از مشتریان مدعی هستند این شرکت برای پر شدن خودروهای تکمیل وجه شده اقدام به صدور دعوتنامه برای موعد ماه‌های بعدی نیز کرده است.

معاون فروش سایپا سیتروئن در مراسم تحویل خودروهای مذکور گفت: ما 2000 خودرو از این مدل را تعهد کردیم و تا به حال چیزی در حدود 600-700 دستگاه از مقدار را تولید کرده‌ایم که امیدواریم با واردات قطعه‌ای که انجام شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم تا پایان سال تعهدات خود را ایفا کنیم و همه تعهدات را تحویل دهیم. در حال حاضر صنعت خودروسازی کشور با تحریم مواجه است و مشکلات آن در همه صنایع موثر بوده است.

نکته جالب در مورد این خودروها به گفته سایپا این است که برخلاف گفته‌ها ارز دریافتی مرجع برای این خودروها چیزی در حدود 5 درصد بوده است و مابقی ارز موردنیاز برای آنها از سامانه نیما تهیه شده است که حتی این موضوع نیز توسط این شرکت با اظهار مشکلاتی همراه بوده است! به نظر می‌رسد که سایپا با اعلام این موارد به دنبال توجیه و پاسخ به سوالی است که مشتریان این شرکت در راستای ارزش گذاری پیش پرداختشان در سیتروئن C3 دارند.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا