مکمل بنزین
خبرداخلی

وضعیت عجیب خرید و فروش موتورسیکلت نو و کارکرده در بازار!

خرید و فروش موتورسیکلت نو و کارکرده این روزها بسیار بالا رفته و با گران شدن خودرو در بازار عملا به یکی از وسایل حمل و نقل جدی برای مردم تبدیل شده است. البته محبوبیت موتورسیکلت در کشورمان از قدیم سابقه داشته ولی حالا تقاضایی از سوی خانواده‌ها به آن اضافه شده و عملا بسیاری از افراد با توجه به هزینه‌های زیاد نگهداری از خودرو رو به استفاده از موتورسیکلت آورده‌اند که حالا بازار خرید و فروش موتورسیکلت نو و کارکرده را به طور کلی تحت تاثیر گذاشته است.

به گزارش چرخان، حبیب‌الله محمودان، نایب‌رییس هیات‌مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت و دوچرخه در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت این بازار گفت: در حال حاضر وضعیت عجیبی در بازار موتورسیکلت حاکم است که به طور مثال موتورسیکلت انژکتوری به کاربراتوری تبدیل می‌شود و تا چیزی در حدود 700 هزار تومان گران‌تر فروخته می‌شود! وضعیت تولید موتورسیکلت در کشورمان بسیار وخیم است و در حالیکه در سال‌های گذشته شاهد تولید 800-900 هزار دستگاه بودیم اما در سال جاری به چیزی در حدود 60 هزار دستگاه رسیده است که نشان دهنده کاهش 90 درصدی تولید است.

خلافی موتور سیکلتوی در ادامه افزود: در حال حاضر فشارهایی از سوی محیط زیست به صنعت موتورسیکلت وارد شده که در کشورهای دیگر این‌گونه نیست! در حال حاضر در بسیاری از کشورها استفاده از موتورهای کاربراتوری و یورو 2 معمول بوده و بایستی این مشکلات در کشورمان حل شود.

نایب‌رییس هیات‌مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت و دوچرخه در ادامه گفت: سیاست‌های مذکور پیرامون محیط زیست صرفا در کلانشهرها اجرایی می‌شود و بسیاری از کشورها سخت گیری های موجود در مورد محیط زیست را در روستاها و شهرهای کوچک اعمال نمی‌کنند. کشورهایی مانند هند و پاکستان به طور آزمایشی وارد تولید موتورسیکلت برقی شده‌اند و تولید انبوه ندارند چرا که کارایی اصلی فعلی این دستگاه‌ها برای مسافت‌های کوتاه بوده و یا نهایتا برای بانوان و افراد مسن خواهد بود و به طور کلی می‌توان گفت جایگزین مناسبی برای دوچرخه خواهد بود.

فروش موتورسیکلتوی در ادامه افزود: مگر در سایر کشورها مسائل محیط زیستی وجود ندارد و آنها به این موضوع اهمیتی قائل نمی‌شوند؟ در این کشورها در روستاها از موتورسیکلت کاربراتوری استفاده می‌شود و تولید آنها برای این مناطق ادامه دارد ولی در کشور ما شاهد کاهش واحدهای تولیدی هستیم و کاهش قابل توجهی در تولیدات موتورسیکلت را شاهد هستیم.

نایب‌رییس هیات‌مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت در پایان گفت: ممنوعیت تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری در حالی صادر شد که هنوز موتورسیکلت‌های انژکتوری آزمایش‌های لازم را پشت سر نگذاشته بودند و خریداران در حال حاضر مشکلات فراوانی با این دستگاه‌ها دارند و خدمات پس از فروش مناسبی برای آن وجود ندارد.  به همین دلیل نیز شاهد این موضوع هستیم که مشتری پس از خرید موتورسیکلت انژکتوری اقدام به تعویض انژکتور با کاربراتور می‌کند و هزینه 700 هزار تومانی را می‌پذیرد. یکی از دلایل این کار هزینه بالای تعمیر ای سی یو آنها در شهرستان‌هاست که باعث می‌شود اقدام به هزینه کرد مذکور و تعویض انژکتور نمایند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا