مکمل بنزین
خبرداخلی

آخرین اخبار و تغییرات اسقاط خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده

یکی از بحث‌های همیشگی خودروسازی کشور بحث اسقاط خودروهای فرسوده است که البته در حال حاضر به دلیل گرانی بازار خودرو دچار تغییراتی شده است که اولین تغییر آن تمایل کمتر مردم برای اسقاط خودرو و موتورسیکلت‌های فرسوده است چرا که ارزش پرداختی مراکز اسقاط به مردم چیزی نزدیک به 50 درصد پولی است که مردم از طریق فروش همان خودرو به بازار آزاد می‌توانند کسب کنند ولی در همین حین نیز اسقاط ادامه دارد.

به گزارش چرخان، محمد حسین گودرزی، رییس کارگروه اتحادیه بازیافت اسقاط خودرو‌های فرسوده در مصاحبه‌ای پیرامون جزئیات اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده گفت: در قانون به صراحت ذکر شده است که ستاد اجرایی فرمان امام مسئول جمع آوری موتورسیکلت‌های فرسوده است. البته ابتدا قرار بر این بود که موتورهایی که در پارکینگ‌ها خاک می‌خوردند و کسی پیگیر آنها نیست به مزایده گذاشته شوند و فروخته شوند ولی بسیاری از این موتورها مشکل ثبتی یا صنعتی دارند.

خودروی تصادفی اسقاط فرسودهوی در ادامه افزود: طبق تصمیم گیری انجام شده در ماه جاری چیزی در حدود 25 هزار موتورسیکلت به مراکز اسقاط معرفی خواهند شد که برای آنها گواهی اسقاط صادر شود. واحدهای تولیدی نیز بر اساس تعداد موتورسیکلت‌های فرسوده اقدام به تولید خواهند کرد. واحدهای تولیدی بایستی به تعداد موتورسیکلت‌های فرسوده‌ای که اسقاط می‌شوند تولید انجام دهند که برای این کار نیازمند تسریع در روند اسقاط 25 هزار موتورسیکلت هستیم و این اقدام تا یکماه آتی انجام خواهد شد.

رییس کارگروه اتحادیه بازیافت اسقاط خودرو‌های فرسوده در ادامه گفت: البته دولت با پرداخت وام برای این تعداد از موتورسیکلت‌ها مشکل دارد. معمولا موتورسیکلت سواران از اقشار ضعیف جامعه هستند و نیازمند حمایت مالی بوده و بایستی برای آنها وام کم بهره‌ای در نظر بگیریم. این تصمیم گیری انجام شده و آنها با تحویل موتورسیکلت خود دستگاه جدید دریافت می‌کنند که البته دولت برای پرداخت وام مشکل دارد و طرح مزبور عملیاتی نیست.

خلافی موتور سیکلتوی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت اسقاط خودروهای فرسوده نیز گفت: ما جلساتی با سازمان محیط زیست پیرامون این موضوع داشتیم و به دنبال کسب نتیجه از این موضوع هستیم ولی در حال حاضر این موضوع نتیجه خاضی نداشته و ما در حال تلاش برای مشخص شدن اوضاع این قضیه هستیم. البته رئیس سازمان محیط زیست به شدت پیگیر این موضوع بوده و به دنبال رفع مشکلات مربوطه هستند که قطعا این بسیار خوب است. هنوز نتیجه‌ای در زمینه اسقاط خودروهای فرسوده حاصل نشده و امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم و این موضوع نیز به جریان بیفتد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا