مکمل بنزین
خبرداخلی

چرا قیمت رسمی و جدید پراید و سایر خودروهای ایران‌خودرو و سایپا اعلام نمی‌شود؟

اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی زیر 45 میلیون تومان ماه‌هاست که به یک چالش برای وزارت صنعت و خودروسازان و مجلس تبدیل شده و حالا وزارت صنعت با چراغ سبزهای پی در پی که به خودروسازان می‌دهد شاهد بخشنامه اعلام قیمت جدید محصولات سایپا و ایران‌خودرو هستیم که طیف عظیمی از محصولاتشان را شامل شده و به نظر می‌رسد که آنها جرعه‌ای از یک آب عظیم مشخص شده را به مردم می‌دهند تا برای همیشه آنها را تشنه نگه دارند چرا که وقتی قیمت پراید وانت و وانت آریسان یا دنا اعلام می‌شود، طبیعتا فرمول نهایی مشخص شده است!

به گزارش چرخان، نرخ جدید حدود 20 محصول از محصولات ایران‌خودرو و سایپا در هفته‌های اخیر اعلام شد و اعلام این قیمت‌ها حواشی زیادی را به همراه داشت که از جمله آنها مجوزی بود که به صورت ضمنی برای افزایش قیمت حتی تا 97 درصد برای بعضی از خودروها صادر شد و این نشان می‌داد که وزارت صنعت عملا مشکلی با قیمت گذاری این چنینی ندارد.

قیمت سایپا و ایران‌خودرو خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلی سهام ایران‌خودرو و سایپا خرید و فروش خودرو خودروساز خودروسازی قیمت خودرونکته جالب اینجاست که از سویی عملا با اعلام قیمت‌های جدید مشخص شده است که وزارت صنعت با افزایش قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان موافق است و فرمول نیز مشخص شده و همه چیز مهیاست ولی سوال بزرگی که باید از خودروسازان پرسیده شود این است که چرا خودروسازان به صورت یکجا اقدام به اعلام قیمت جدید خودروهای بالای 45 میلیون تومان خود نمی‌کنند؟

به طور مثال سایپا در حالی قیمت جدید چانگان را اعلام کرده که خبری از قیمت جدید برلیانس‌ها نیست و یا تکلیف ساندرو نیز مشخص نیست! در ایران‌خودرو نیز رویه به همین منوال است ولی گویا خودروسازان خیلی هم برای گرانی‌ها عجله ندارند و وضعیت نابسامان فعلی همان چیزی است که آنها در رویایشان به آن فکر می‌کردند!

پیش فروش خودرو خودروهای شخصی خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایداز سوی دیگر خودروسازان برای تحویل خودروهای پیش فروش شده به قدری تعلل دارند که این تعلل همان‌طور که عملا ثابت شده صرفا به دلیل عدم هماهنگی قیمت فروش یا بهای تمام شده است چرا که همزمان با اعلام قیمت‌های جدید که چیزی نزدیک به 5 درصد زیر قیمت بازار بوده است، اقدام به صدور دعوتنامه کردند و خودروهای فروخته شده را تحویل دادند، پس چرا از اعلام دسته جمعی و یکجای خودروها خودداری می‌کنند و از یک طرف مردم را برای دسترسی به خودروهایشان محروم کرده و از سوی دیگر از جذب نقدینگی‌های جدید جلوگیری می‌کنند؟

همچنین ایران‌خودرو نشان داد که با افزایش قیمت‌های بالای 50 درصد و حتی چیزی نزدیک به 100 درصد حاضر به فروش و تحویل فوری است که نشان می‌دهد به راحتی عرضه و تقاضا توسط این شرکت‌ها تعدیل شدنی است ولی گویا این عزم در آنها وجود ندارد!

خرید خودرو قیمت رسمی خودرو بازار خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو در نیمه دوم 97 فروش خودروی کارکرده بازار خودرو بازار خودروهای داخلیکارشناسان می‌گویند که اولا خودروسازان ابتدا قصد فروش محصولات بالای 45 میلیون تومان بدون پرداخت جریمه تاخیر را دارند که طبیعتا با رسیدن موعد تحویل هر کدام اقدام به اعلام قیمت می‌نمایند تا عملا مشتری را در عمل انجام شده قرار بدهند و از سوی دیگر برای خودروهای زیر 45 میلیون تومان نیز به دنبال اصلاح قیمت‌ها هستند تا مجوز افزایش نرخ موردنظرشان + هزینه‌های مربوط به جریمه تاخیر و سود مشارکت پرداختی به مشتریان هستند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا