مکمل بنزین
خبرداخلی

ترمز افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو کشیده می‌شود؟

حتما در روزهای اخیر با دیدن بخش‌نامه‌های سایپا و ایران‌خودرو متعجب شدید و افزایش قیمت‌های مربوط به حدود 20 محصول از این دو شرکت نشان داد که وزارت صنعت عملا مجوز گرانی‌های افسارگسیخته‌ای را برای آنها صادر کرده است ولی گویا سازمان حمایت که از قضا یکی از بخش‌های تصمیم گیر در قیمت خودرو است، نسبت به فعالیت خودروسازان هشدار داده و زمزمه‌های مبنی بر تعدیل قیمت‌های اعلامی و آماده اعلام صورت خواهد گرفت.

به گزارش چرخان، سایپا و ایران‌خودرو طی اطلاعیه‌هایی از قیمت جدید محصولات خود رونمایی کردند که علیرغم تعداد کم محصولات موجود در لیست‌های اعلامی از سوی سایپا ولی سهم این شرکت در افزایش‌های شدید، قابل توجه بوده است.

سایپا با اعلام افزایش قیمت حدود 90 درصدی برای سری محصولات سایپا و افزایش قیمت 97 درصدی ایران‌خودرو برای وانت تندر از جمله مواردی بود که باعث شد حواشی زیادی برای این دو خودروساز ایجاد شده و اعتراضات زیادی نسبت به این قیمت‌ها مشاهده گردید.

یکی از مشکاتی که اعلام قیمت‌های جدید به همراه داشت برخوردی بود که این خودروسازان با مشتریان دارای حواله و دعوتنامه‌های تاریخ گذشته داشتند که عملا این مشتریان را برای پرداخت مابه التفاوت بسیار زیادی مبلغ پرداختی و مبلغ کامل خودرو به مشقت فراوانی می‌انداخت. به طور مثال در خودرویی مانند سیتروئن C3 این عدد چیزی نزدیک به 170 میلیون تومان بود که طبیعتا برای یک مشتری که به خیال خودروی 130 میلیون تومانی ثبت نام کرده و آماده پرداخت 60 میلیون تومان مابه التفاوت خودرو است بسیار شوکه کننده خواهد بود.

سایپا کوییکایران‌خودرو نیز در 2 دی ماه اقدام به افزایش قیمت محصولاتی از جمله هایما اس5، پژو207 دستی، پژو پارس اتوماتیک، دانگ فنگ اچ30 کراس و دنا پلاس کرد که این خودروها جزو خودروهای پرفروش این شرکت نیز محسوب میشد. این شرکت در ادامه این افزایش قیمت‌ها از قیمت جدید دنا و سوزوکی نیز پرده برداشت که نکته جالب در مورد سوزوکی این بود در روزهای قبل اعلام کرده بود مشتریان دارای دعوتنامه‌های منقضی شده می‌توانند هایما اس 7 را با موعد تحویل چندماهه دریافت کنند که طبیعتا جایگزین عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسید ولی تناقض بزرگی بود بین این بخشنامه و افزایش قیمت صورت گرفته در این خودرو که منجر به ورود سازمان حمایت به موضوع افزایش قیمت‌ها شد و حالا سایپا و ایران‌خودرو بایستی از یک سد قابل توجه در این موضوع بگذرند!

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرو تورم خودروسایپا نیز افزایش قیمت شدیدی در 4 محصول سراتو 1600 آپشنال، سراتو 2000 آپشنال، چانگان و پراید 151SE اعمال کرد که عملا وضعیت آنها را در بازار تحت تاثیر قرار داد. سازمان حمایت معتقد است که قیمت‌های جدید با فرمول‌های این سازمان تطبیق داده نشده و طبیعتا قابلیت اجرایی ندارند! حالا باید دید زور سازمان حمایت به سایپا و ایران‌خودرو خواهد رسید یا خیر!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. من بعد عمری و با کلی مشقت بالاخره موفق شدم یه ماشین ثبت نام کنم که دعوتنامش قراره اخر سال بیاد
    با کلی قرض و وام شاید بتونم همون مابه التفاوت قیمتای سابقو بدم
    حالا اگه قراره گرونم بشه که باید انصراف بدم
    ولی این خودروسازا مطمئن باشن آه ما اونارو میگیره
    بالاخره خدایی هم هست

  2. تورا خدا پراید رو به قیمت قبل برگردانید مر دم از این آشفتگی بازار نجات پیدا کنند آقای روحانی ای مردم برای شما ساعتها تو صف وایسادم رای دادن حقشون گرونی نیست میتونیم کنترل بکنین .ممنون

  3. بابا چخبره هر روز گرونی خودرو .تا کجا آخه
    جوانی ۲۸ ساله هستم.هنوز نتونستم ماشین بخرم.
    من روی ولیچر نشستم ماشین لازمم میشه واسه تردد راحتر توی شهر.اخه چرا ایجوری چرا این قیمت ۶۰ میلیون واسه پراید.
    خواهش میکنم ازتون ی فکری بحال ما جونا بکنید
    ی پراید سوار شدن واسمون آرزو شده بخدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا