مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودروهای چینی تازه وارد از برند هاوال به 700 میلیون تومان رسید!

با خروج آمریکا از برجام و نوساناتی که در بازار ارز رخ داد عملا دسترسی بسیاری از مردم را برای خرید خودروهای خارجی از برندهای معتبر و شناخته شده جهانی قطع کرد که در همین حال بازار پرپول خودروی ایران را آماده چنبره خودروهای چینی نمود که حالا حتی قیمت این خودروها در بازار کشورمان به قدری افزایش یافته است که به نظر می‌رسد سود بازار کشورمان به مذاقشان حسابی خوش آمده است!

به گزارش چرخان، هاوال یکی از برندهای چینی تازه وارد به بازار خودروهای خارجی کشورمان است که البته نسبت به بسیاری از برندهای دیگر چینی از کیفیت بالاتری برخوردار است ولی شنیدن قیمت 700 میلیون تومان برای یکی از مدل‌های آن قطعا چیزی نیست که برای بسیاری از مشتریان ایرانی جذاب باشد! در حالیکه مشتریان به راحتی می‌توانند با قیمتی در حدود 500 تا 600 میلیون تومان اقدام به خرید خودروهای بسیار با کیفیتی مانند رنو کولئوس و سانتافه و … نمایند، چرا باید هزینه‌ای بالاتر را برای خرید خودروی چینی کنند؟

خودروهای چینی هاوالگروه بهمن متولی برند هاوال در کشورمان است که در اوایل سال جاری کار تولید و مونتاژ محصولات این برند را آغاز کرد که طبق آمارهایی که از سوی این شرکت منتشر شده نشان می‌دهد که در سکوت خبری کامل اقدام به فروش 38 دستگاه از خودروی هاوال H9 کرده است که مشخص نیست خریداران این خودرو چه کسانی بودند و با چه سازوکاری اقدام به این کار کرده است!

ماجرا از آنجایی حساس شد که از روزهای گذشته شاهد حضور هاوال H9 و H8 در بعضی از نمایشگاه‌های خودروی تهران هستیم که به صورت پلاک شده بوده و عملا با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسند! همین موضوعات شایعات مربوط به فروش به واسطه‌ها را قوت بخشیده و بایستی نهادهای نظارتی را برای ورود به سازوکار گروه بهمن حساس نماید. این موضوع به دلیل رقم ریالی اعلام شده این شرکت مهم است چرا که فروش با میانگین قیمت 300 میلیون تومانی این خودرو و فروش آنها در بازار آزاد با قیمت حدود 700 میلیون تومان نشان دهنده رانت بزرگی است که نصیب 38 خریدار شده است.

البته گفتنی است که هاوال H8 در حال حاضر در این نمایشگاه‌ها با قیمت حدود 600 تا 650 میلیون تومان به مشتریان فروخته می‌شود. این خودرو از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 215 اسب بخار بهره می‌برد. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و آپشن‌های بسیار زیاد است ولی قیمت بالای این خودرو به قدری غیرمنطقی است که باید فروشندگان آن پاسخ دهند که مشتری چرا باید با این قیمت اقدام به خرید خودروی با کیفیتی همچون فولکس واگن تیگوان نکند؟

موضوع در هاوال H9 بدتر است چرا که این خودرو با رقمی در حدود 700 تا 750 میلیون تومان عرضه شده و رقیب سورنتو و اسپورتیج محسوب می شود ولی قطعا رقم بالای آن همه جذابیت‌هایش را از بین می‌برد! از توانایی‌های این خودرو می‌توان به عملکرد مناسب آن در آفرود اشاره کرد که با موتور 2 لیتری بنزینی توربوشارژ با قدرت 241 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور به یک خودروی مناسب برای جوانان تبدیل شده است.

موضوع اصلی قیمتی است که جذابیت فوق العاده این خودرو را کم کرده و عملا مشتری خاصی برای آن وجود ندارد!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا