مکمل بنزین
خبرداخلی

چه تغییری در قیمت تیبا، پژو، سمند و پراید رخ خواهد داد؟

پس از کش و قوس‌های فراوان و حواشی زیادی که در ماه‌های اخیر برای خودروهای داخلی و قیمت گذاری آنها رخ داد عملا این قصه به پایان خود نزدیک می‌شود و البته این پایان راه با خارج کردن بخش عظیمی از خودروهای داخلی از شمول قیمت گذاری بوده و به نوعی وزارت صنعت به جای حل مساله، صورت مساله را برای بسیاری از خودروها پاک نمود و حالا قیمت گذاری صرفا در مورد تیبا، پژو، سمند و پراید انجام خواهد شد.

به گزارش چرخان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا، عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه‌ای پیرامون قیمت خودروهای داخلی و افزایش قیمت خودروهای غیرپرتیراژ گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو تصویب شده و طبق این مصوبه بایستی خودروهای پرتیراژ تیبا، پژو، سمند و پراید با قیمت مصوب و ثابت عرضه شوند ولی سایر خودروها از شمول قیمت گذاری و ثبات قیمت خارج شدند.

وی در ادامه افزود: طبق بررسی‌های انجام شده مقرر شد که قیمت گذاری خودروهای 45 میلیون تومان توسط شورای رقابت انجام خواهد شد و سیار خودروها خارج از حیطه قیمت گذاری شورای رقابت خواهد بود. خودروهای بالای 45 میلیون تومان بر اساس نظام عرضه و تقاضا خواهد بود و خودروسازان از سود حاصل از فروش خودروهای غیر پر تیراژ برای پوشش دادن سود از بین رفته خودروهای پرتیراژ تیبا، پژو، سمند و پراید استفاده خواهند کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با اشاره به مزیت‌های این تصمیم گفت: با افزایش قیمت‌های صورت گرفته اقتصاد قطعه سازان و خودروساز بهتر خواهد چرخید و مشکلاتشان تا حدودی مرتفع می‌شود ولی باید توجه به مشتری مداری نیز داشته باشیم که قطعا بایستی در نظر گرفته شود.

همچنین حسینی در ادامه گفت: البته قیمت گذاری 5 درصد زیر قیمت بازار باعث شد تا چرخه تولید برای خودروسازان و قطعه سازان ادامه پیدا کند ولی در این بین مشتری نیز باید در نظر گرفته میشد چرا که به نظر می‌رسد بهترین تصمیم قیمت گذاری 20 تا 25 درصد زیر قیمت بازار بود. در حال حاضر قیمت گذاری محصولات ایران‌خودرو مناسب نبوده و قدرت خرید مردم در این بین در نظر گرفته نشده است. قیمت گذاری 20 تا 25 درصدی محصولات این شرکت می‌توانست قدرت خرید مردم را نیز مدیریت کند.

وی در ادامه با اشاره به اشکالاتی پیرامون وضعیت قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: باید به این موضوع اشاره کرد که مشتری باید در فرمول قیمت گذاری دیده میشد که نشده است. وزارت صنعت باید پاسخ دهد که مبنای تصمیم گیری این چنینی چه بوده است؟ آیا نرخ بازار و کارخانه هم‌خوانی همیشگی خواهند داشت و با کاهش نرخ بازار، نرخ خودروساز نیز بازهم 5 درصد پایین خواهد آمد؟ خودروسازان نشان داده‌اند که پس از افزایش قیمت علاقه‌ای به کاهش قیمت خودرو نداشته و همین‌جاست که می‌گوییم مشتری دیده نشده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن در پایان گفت: تیبا، پژو، سمند و پراید خودروهایی هستند که با تیراژ بالا تولید می‌شوند و طبق مصوبه ساماندهی بازار باید طبق فرمول شورای رقابت قیمت گذاری شوند و از قاعده ثابت ماندن قیمت‌ها تبعیت کنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا