مکمل بنزین
خبرداخلی

جزئیات اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی و نحوه محاسبه آن

قیمت جدید خودروهای داخلی طبق قولی که در روزهای اخیر از وزیر صنعت به اهالی بازار داده شده است، مشخص شده و به زودی اعلام خواهد شد که فردا روز آخری است که عملا بایستی وزیر صنعت به وعده خود عملی کرده و بلاتکلیفی بازار را پایان دهد که طبق شنیده‌ها همه چیز برای اعلام این قیمت‌ها مهیا بوده و به زودی و طی ساعات آینده ماراتن اعلام قیمت‌ها به پایان خواهد رسید.

به گزارش چرخان، بازار خودروهای داخلی این روزها منتظر اعلام قیمت جدید محصولات ایران‌خودرو و سایپا بوده و طبق اخباری که در روزهای اخیر شنیده‌ایم عملا این پروسه سخت قیمت گذاری محدود به چند خودروی خاص شده و حالا وزارت صنعت با دست باز گذاشتن خودروسازان در قیمت گذاری بسیاری از محصولاتشان، امتیاز افزایش کمتر محصولات پرتیراژ را از آنها بگیرد!

خرید و فروش خودرو قیمت خودروعباس تابش مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در مصاحبه‌ای پیرامون موضوع قیمت جدید خودروهای داخلی گفت: سیاست‌های جدید وزارت صنعت در هفته جاری برای قیمت گذاری خودروها و مشخص شدن وضعیت تولیدات خودروسازان در هفته جاری و روز 5 شنبه اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون خبرهایی که در این روز منتشر خواهد شد و آیا همه جزئیات این تصمیم گیری مشخص می‌گردد یا خیر، گفت: همه سیاست‌های وزارت صنعت در این زمینه اعلام خواهد شد و به طور کلی تکلیف بازار مشخص می‌شود. البته گفتنی است که حقوق مصرف کنندگان در این زمینه به طور کامل در نظر گرفته شده و نسبت به این موضوع حساسیت لازم وجود داشته است.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرومدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در ادامه با اشاره به وضعیت خودروهای هاوال گفت: شرکت تولید کننده تعداد 2300 دستگاه خودرو تعهد کرده است ولی در حال حاضر چیزی در حدود 400 دستگاه در انبار این شرکت موجود است که طبیعتا کفاف تقاضا را نخواهد داد و از طرف دیگر امکان تولید خودروهای بیشتر نیز وجود ندارد. در سیاست جدید به این موضوع توجه کردیم که حقوق مصرف کنندگان رعایت شده و نسبت به رسیدگی به این موضوع نیز حساس بودیم.

گفته‌های مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در حالی است که طبق گفته یکی از نمایندگان مجلس سیاست قیمت جدید خودروهای داخلی صرفا برای 4 محصول تیبا، پژو و سمند و پراید اعمال خواهد شد که از جمله خودروهای پرتیراژ کشور محسوب می‌شوند. شنیده‌ها حاکی از آن است که خودروهای مذکور چیزی در حدود 40 درصد رشد قیمت خواهند داشت که به طور مثال قیمت پراید در این سیاست چیزی در حوالی قیمت وانت پراید اعلامی خواهد بود.

قیمت خودرو قیمت انواع خودروهای داخلی قیمت روز خودروهمچنین گفتنی است که دولت به دنبال راهکاری است که بتواند  کاهش قدرت خرید مردم را جبران کرده و از طریق سیاست‌های خاصی اقدام به پر کردن گپ ایجاد شده در این بین نماید. یکی از راهکارهایی که دولت برای این موضوع در نظر گرفته بحث ارزش پول پیش پرداختی مشتریان است که برای حواله‌های شهریور و به قبل از آن با قیمت قبلی محاسبه خواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. شهریور به قبل رو هنوز تحویل نداده . چطور میخواد با عرضه قیمت بازار رو کنترل کنه؟ هنوز ثبت نامی های قبل رو تحویل نداده با چه مجوزی دوباره میخواد ثبت نام کنه . دست دولت و خودرو ساز تو یه کاسه است فقط مردم رو سر کار گذاشتن.

  2. با این حال که دولت خیلی سعی میکنه قیمت برخی محصولات خودرو سازان رو قیمت گذاری کنه ولی با وجود تلاش خودروسازان دولت دراین امر نیز ناکام می مونه

  3. سلام.امان.ازین.دو.دستگاه.ایران.خودرو.وسایپا.که.جیغ.مردم.را.در.اورده.ایا.صدای.مردم.را.میشنوی.بازهم.جلسه.وجلسه.وجلسه..گرانی.گرانی..گرانی.موجب.نگرانی.مردم.و استرس.این.دنیا.چقدر.می ارزه.بزودی.برای.حساب.در.محضر.خدا.حاضر.میشوید.چه.جوابی.داری.پشیمانی.چه.سود.خدا.وند.بزرگ.هم.میبیند.وهم.می شنود.حالا.خود دانی.دنیا.وفا.نداره..سلام.موفق.باشید

  4. لطفااجازه بدن خودروی خارجی باهمون ارزسامانه نیماوارد کشورشود وهمانند تولید درانحصارعده محدودی نباشد هرکی کارت بازرگانی داشته باشه بتونه خودرووارد کنه اونهم باکمترین حقوق ورودی یعنی ۴درصد اون وقت ببینیم این خودروسازهامیتونتد اینقدربرامردم طاقچه بالابزارن وهرآنچه بخوان برسرمصرف کننده بیچاره میارن خودشون فقطخودروی خارجی سوارمیشن ازمردم میخوان که آشغالهای اوناروبابیشترین قیمت بخرن اگه نبود عوارضهای ۴۰۰درصدی تا۱۰۰درصدی فعلی هیچ کدوم ازاین تولیدکننده هاالآن برامردم اینقدرکری نمی خوندم وسازارزون بودن روکوک نمیکردن و…

  5. بزرگترین ضربه رو خودروسازان به قشر ضعیفی که می خوان با هزار مشکل وام گرفتن خودرو بخرن زدن بماند بحث کیفیت و ایمنی جداست

  6. اخه کجای دنیا یه خودرو در حد گاری۴۰ملیون قیمت میزارن ک من کارگر۲سال مثل یابو کار کنم هیچی نخورم تا بتونم بخرم اونم اکه دوباره گرون نشه.
    کجای دنیا نو کدوم کشور طرف۱ماشین میخره ده سال سوار میشه داغونش میکنه بعد دوبرابر قیمت خریدش میفروشه؟
    جمع کنید این نمایش مسخرتونو تاسف واسه ملت ما کم.
    خود کرده را تدبیر نیست هرچی سرمون بیاد واسمون کم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا