مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت نهایی هاوال H2 و تکلیف مشتریان این محصول بهمن موتور مشخص شد +سند

محصولات خانواده هاوال که از جمله برندهای چینی بازار بود به نظر می‌رسید که می تواند جایگزین بی دردسری برای نبود خودروهای خارجی باشد و بهمن موتور که به تازگی قرارداد خوبی را با این شرکت منعقد کرده بود برنامه ریزی بلند مدتی را برای این سری از خودروها انجام دهد ولی حالا در همین ابتدای کار، موضوع هاوال H2 به یک معضل بزرگ برای این شرکت تبدیل شده است.

به گزارش چرخان، مشتریان متقاضی خرید هاوال H2 در چند وقت اخیر دچار مشکلات زیادی شدند که حتی بعضی از افراد به صورت غیرقانونی اقدام به تشویش اذهان مشتریان دیگر کردند و تجمعاتی در مقابل این شرکت ایجاد شد ولی مشکلات اصلی بهمن در مورد خودروهای هاوال H2 مساله نقش عدم ایفای تعهداتی است که از طرف چینی شاهد بوده و تحریم‌های اخیر آمریکا علیه کشورمان باعث شده تا تامین قطعه و مواد اولیه برای تولید این خودرو به یک مشکل حل نشدنی برای این شرکت تبدیل گردد.

قیمت هاوال H2از سوی دیگر مشتریان زیادی برای خرید هاوال H2 اقدام کردند و طبق آمار چیزی در حدود 2300 تعهد برای آن ایجاد شده است که گروه بهمن صرفا توانسته تا به حال چیزی در حدود 400 دستگاه خودرو آماده کند و در انبارهای خود نگهداری کند که طبیعتا بایستی وضعیت مابقی مشتریان و تعهدات مشخص گردد.

حمیدرضا علیزاده معاون فروش شرکت بهمن در گفتگویی پیرامون وضعیت خودروهای هاوال H2 و تحویل آن به مشتریان گفت: برنامه ریزی‌های انجام شده به گونه‌ای بود که در خردادماه سال جاری اقدام به پیش فروش این محصول برای مهر و آبان کردیم که با توجه به قطع تبادلات مالی با چین و همچنین تحریم‌های ایجاد شده برای صنعت خودروسازی کشور برای تامین قطعات به مشکل خوردیم. صرفا تا به حال توانستیم تعهداتمان را نسبت به مشتریان دارای حواله شهریورماه ایفا کنیم ولی برای خودروهای پیش فروش شده مهر و آبان به مشکل خوردیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تلاش زیادی برای جلب رضایت مشتریان انجام داده و می‌دهیم که از جمله این موارد تبدیل تعهدات شرکت در مورد این خودرو به بسترن بی 30 است که تعدادی از مشتریان قبول کرده‌اند. البته گروه بهمن اعلام کرده است که به طور کلی آماده استرداد وجوه با پرداخت سودهای مصوب و در چارچوب قانون را داشته و مشتریان می‌توانند از این پیشنهاد نیز بهره مند شود.

علیزاده در پاسخ به سوالی پیرامون قیمت خودروی بسترن و اعتراضاتی که نسبت به قیمت گذاری این خودرو وجود دارد، گفت: در این مورد آنالیز قیمتی و مسائل مربوط به آن به سازمان حمایت ارسال شده و به زودی و در روزهای آتی شاهد قیمت گذاری دقیق خواهیم بود.

البته این ماجرا به همین جا ختم نشده و مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وارد کار شده و با صدور نامه‌ای به سازمان تجارت قیمت رسمی و دقیق خودروهای هاوال H2 و بسترن B30 را اعلام کرده که تکلیف بسیاری از مشتریان را برای دریافت خودرو مشخص می‌کند.

طبق اعلام این سازمان اولین قیمت اعلامی برای دو خودروی مذکور در فروردین ماه سال جاری حدود 111 میلیون و 79 میلیون تومان بوده است که طی ماههای مختلف تغییراتی رو به بالا داشته و در مهر ماه به قیمت 165 میلیون تومان و 124 میلیون تومان رسیده است که همین موضوع باعث اعتراض مشتریان شده است.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا