مکمل بنزین
خبرداخلی

علت اصلی عدم اعلام به موقع قیمت خودروهای داخلی چیست؟

عدم اعلام قیمت خودروهای داخلی در مواعید مختلف اعلامی باعث شده تا شایعات زیادی در مورد این موضوع ایجاد شود که عملا پای مسائل مختلف و کلانی را به آن باز می‌کند ولی نکته اصلی اینجاست که در این خلف وعده‌ها کسی مثل وزیر صنعت حاضر است که طبیعتا با وضعیتی که در حال حاضر دارد عملا سابقه بسیار بدی را از خود به جا گذاشته و حالا به نظر می‌رسد اوضاع بحرانی روی صنعت خودروسازی کشور ایجاد شده است.

به گزارش چرخان، رضا رحمانی وزیر صنعت کشور چندی پیش این وعده را به بازار خودرو و اهالی آن داده بود که در هفته گذشته تکلیف نهایی قیمت خودروهای داخلی را مشخص خواهد کرد ولی به راحتی آب خوردن این وعده نیز به سرانجام سایر وعده‌های وزیر تازه وارد منجر شد!

قیمت خودرو قیمت خودروهای داخلیوزیر صنعت در حالی به خلف وعده‌های خود می‌افزاید که هر فرد سیاسی به خوبی می‌داند که ایجاد چنین سابقه‌ای می‌تواند به نابودی آینده سیاسی و کاری وی بیانجامد! وزیر صنعت در حدود 2-3 ماهی که سکان وزارت صنعت را بر عهده گرفته عملا بازار خودرو را بیش‌تر از قبل به رکورد و بحران فرو برد چرا که موضع گیری‌های اولیه ایشان نشان می‌داد که قصد مدیریت بخش عظیمی از محصولات داخلی خودروسازان را داشته ولی هر بار با عقب نشینی در مقابل خودروسازان از لیست بلند بالای خودروهای شامل قیمت گذاری باعث شد تا نگاه بازار و رسانه‌ها نسبت به ایشان تغییر پیدا کند.

حالا پروسه قیمت گذاری از لیست بلند بالای قبلی به 4 خودروی پرتیراژ تیبا، پراید، پژو و سمند کاهش پیدا کرده است و عملا بازار حدود قیمت آن را مشخص کرده است و طبق تجربه همه می‌دانند که سرانجام قیمت گذاری خودروهای داخلی چیزی نیست جز همین قیمت خودروهای داخلی در بازار که به طور مثال برای خودرویی مثل تیبا صندوقدار قیمتی در حدود 40 میلیون تومان در گرفته است!

قیمت خودرو قیمت انواع خودروهای داخلی قیمت روز خودرواما دلیل اصلی این تاخیرها در اعلام قیمت خودروهای داخلی چیست؟ به نظر می‌رسد که دولت و به نمایندگی از آن وزارت صنعت قصد پذیرش و ثبت رکورد افزایش قیمت حدود 15 میلیون تومانی برای پراید را نداشته و نمی‌خواهند که اثر تورمی این چنینی را روی آمارها ایجاد کنند چرا که مقاصد سیاسی چند سال آتی از جمله موارد قابل ذکر برای آن است.

از سوی دیگر طبیعتا با پذیرش قیمت 40 میلیون تومانی برای پراید یا تیبا از سوی مردم و قیمت گذاری حدود 30 تا 35 میلیون تومان برای این دو خودرو و عرضه گسترده آن منجر به ایجاد یک وجهه مناسب برای وزارت صنعت خواهد شد که تجربه این افزایش شارپی و کاهش اندک را در بحث دلار داشتیم که عملا بانک مرکزی را به عنوان یک سوپرمن معرفی کرد و حالا وزارت صنعت به دنبال این پروسه است ولی خودروسازان هنوز زیر بار پذیرش این کاهش قیمت نسبت به بازار نرفتند!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. وزیر بی کفایت باید استعفا دهد
    چراکه حرف زدن وعمل نکردن حداقل مثل وزیر بهداشت ازاد مرد باش
    درود به وزیر بهداشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا