مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت جدید خودروهای داخلی زیر 45 میلیون تومان دقیقا کی مشخص خواهد شد؟

در 3 ماه اخیر خبرهای زیادی پیرامون قیمت جدید خودروهای داخلی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اعلام شده است که از جمله آن می‌توان به بدعهدی وزارت صنعت و خودروسازان اشاره کرد که برای چند بار تکرار شد و حالا عملا اهالی بازار خودرو با وعده‌هایی روبرو هسند که هر بار با بدقولی روبرو شده و اکنون با وعده جدیدی روبرو هستیم که از یک منبع موثق در وزارت صنعت اعلام شده و به نظر می‌رسد این بار باید نگاه خوشبینانه‌تری داشته باشیم.

به گزارش چرخان، وزارت صنعت در هفته‌های اخیر وعده‌های بسیار زیادی برای اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی داده که باعث شده اهالی بازار به شایعات موجود پیرامون آن بی‌توجه شوند و در حالیکه تا همین چندماه پیش، بازار به هر خبری از وزارت صنعت و خودروسازان واکنش‌های هیجانی نشان می‌داد ولی حالا بسان خبرهایی شدند که حتی ارتباطی به بازار خودرو ندارند.

سایپا و ایران‌خودرو خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلی سهام ایران‌خودرو و سایپا خرید و فروش خودرو خودروساز خودروسازی قیمت خودرووعده اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی در هفته گذشته و عدم اعلام آن یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که پشت سر گذاشتیم و شایعات زیادی برای این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از جمله آن می‌توان به عدم موافقت خودروسازان با نرخ اعلامی وزارت صنعت اشاره کرد. وزارت صنعت که در زمینه کنترل و مدیریت خودروهای زیر 100 میلیون تومان نا توان بود مدت‌ها پیش قیمت گذاری را به خودروهای زیر 45 میلیون تومان محدود کرد و بعد از اینکه طبق شنیده‌ها با مخالفت خودروسازان مواجه شد عملا با پاک کردن صورت مساله، لیست خودروهای مشمول قیمت گذاری را به 4 خودروی تیبا، پژو، پراید و سمند محدود کرد که در زمینه تعیین قیمت همین خودروها نیز نتوانسته با خودروسازان به توافق برسد.

از یک وزارت صنعت به دنبال کاهش اندک قیمت خودروهای داخلی بوده و خودروسازان ولی با اعلام افزایش هزینه‌های تولید خود به دنبال افزایش قیمت حداقل 50 درصدی محصولاتشان هستند که طبیعتا حد وسط این قیمت‌ها نیز برای وزارت صنعت جالب نیست.

اما از سوی دیگر وزارت صنعت و خودروسازان در حالی با قیمت گذاری مد نظر خودروسازان موافق هستند که از یک اتفاق بزرگ واهمه دارند که آن هم انصراف‌های بسیار زیاد در بحث پیش فروش‌های انجام شده این شرکت‌ها بوده و با توجه به هزینه کرد نقدینگی جمع شده از این پیش فروش‌ها، عملا خودروسازان را به یک بحران عجیب و غریب وارد می‌کند.

اما حالا خبرنگار ایلنا مدعی است که یکی از منابع موثق در وزارت صنعت خبر داده که طی 48 ساعت آینده تکلیف قیمت جدید خودروهای داخلی زیر 45 میلیون تومان اعلام خواهد شد و به زودی توافق نهایی وزارت صنعت و خودروسازان به اطلاع عموم خواهد رسید.

خودروسازان خودروسازی بازار خودروی عراق قیمت قطعات یدکی خودرواین منبع آگاه به خبرنگار ایلنا گفته است که بخشنامه مربوط به قیمت جدید خودروهای داخلی از سوی سازمان حمایت تایید شده و برای تایید نهایی به وزارت‌خانه ارسال شده است که با تایید نهایی شخص وزیر عملا همه چیز برای اعلام عمومی این تصمیم گیری نهایی مهیا شده است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: ما در این قیمت گذاری نسبت به حقوق مصرف کنندگان و رعایت حال آنها کمال توجه را داشتیم و البته در مقابل به ملزومات بخش تولیدکننده نیز اهمیت زیادی قائل شدیم تا بتوانند تعهدات خود را برای تحویل به موقع ایفا نمایند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا