مکمل بنزین
خبرداخلی

برنامه داخلی سازی قطعات رهام سایپا شروع شد + جزئیات

گروه خودروسازی سایپا از جمله شرکت‌هایی است که به نظر می‌رسد با توجه به وجود خودروهای پرتیراژی مثل پراید و تیبا از قابلیت بالقوه ای برای تولید محصولات در داخل کشور برخوردار بوده و محصول تازه وارد این شرکت یعنی رهام سایپا از جمله خودروهایی است که این شرکت مصرانه به دنبال تولید داخل کردن بسیاری از قطعات آن است که در نمایشگاه خودروی تهران نیز این اراده مشاهده شده است.

به گزارش چرخان، نمایشگاه خودروی تهران این روزها در حال برگزاری است و علیرغم پیش بینی‌هایی که سال گذشته پیرامون اتفاقات خوب این نمایشگاه در سال 97 وجود داشت ولی همه این رویابافی‌ها نقش بر آب شد و با توجه به خروج آمریکا از برجام عملا این نمایشگاه به یک نمایشگاه بی رمق تبدیل شد!

گروه سایپا تحویل خودرو سایپا خودروهای سایپااین نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که شرکت‌های خودروسازی در غیاب بسیاری از بزرگان در حال نمایش محصولاتشان بوده و در این بین شاهد اتفاقات جالبی در غرفه بعضی از آنها هستیم که از جمله آن می‌توان به بخشی از غرفه سایپا اشاره کرد که در آن قطعه‌ای خودروی رهام وجود داشته و به نظر می‌رسد که این شرکت عملیات پیدا کردن تولیدکننده داخلی را آغاز کرده و در صورتی که شرکت‌های داخلی بتوانند نیاز سایپا را برای تولید این محصول تامین کنند عملا می‌توان امید زیادی به تولید یک خودروی کاملا و واقعا ایرانی داشت!

چراغ عقب سمت راست رهام قطعه ایست که به نظر می‌رسد آغازی برای همکاری سایپا با شرکت‌های دیگر علی الخصوص شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود. البته خودروی اصلی برای این قطعه چیزی مثل رهام کراس یا کراس اووری بر مبنای این پلتفرم خواهد بود ولی قطعا برنامه‌های خوبی از سایپا را برای آینده خودروسازی کشور متصور می‌شود.

سایپا رهامالبته وقتی مقایسه‌های اصلی بین این قطعه و قطعات مربوط به رهام معرفی شده مورد بررسی قرار می‌گیرد متوجه یک تغییر بزرگ می‌شویم که نشان می‌دهد اولین کراس اوور ملی از سوی گروه خودروسازی سایپا به مشتریان معرفی خواهد شد و این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که بدون نیاز به تولیدکننده خارجی شاید یک انقلاب در صنعت خودروی کشور رخ دهد.

منابع آگاه از سایپا می‌گویند که رهام برای این شرکت بسیار مهم بوده و پیشرفت‌های قابل توجهی در این مورد رخ داده است که به زودی اخبار خوبی از این شرکت منتشر خواهد شد. این منابع آگاه می‌گویند که سایپا از این پلتفرم برای تولید انواع مدل‌های مختلف استفاده خواهد کرد و حتی از بعضی از مدل‌ها نیز نمونه آزمایشی تولید شده است. SP100 علاوه بر ویژگی‌های فنی نیاز به ایمنی بیشتر و کسب رضایت مردم از این نظر است که با توجه به اخبار شنیده شده از این شرکت به نظر می‌رسد شاهد یک خودروی ایمن از سوی سایپا خواهیم بود.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا