مکمل بنزین
گوناگونخبر

مینی ون ماهیندرا Marazzo معرفی شد

سالهاست که ماهیندرا در بازار هند و برخی از بازارهای جهانی با قدرت فعالیت می‌کند و اکنون به‌نظر می‌رسد این برند به دنبال جایگاه بهتری در جهان است. این خودروساز به‌تازگی ون Marazzo را در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ رونمایی و معرفی کرد که مشخصات جالب، بخصوص در داخل کابین دارد. این خودرو از لحاظ سگمنت بدنه در کلاس مینی‌ون قرار می‌گیرد. کابین بزرگ و جادار باعث می‌شود تا Marazzo برای خانواده‌های پر جمعیت گزینه جذابی باشد. البته این برند چینی هنوز حضور پررنگی در آمریکا نداشته اما با این وجود ماهیندرا برای نمایش بهتر آن را به دیترویت آورده. ناگفته نماند که بیشتر مراحل طراحی و ساخت این خودرو در کارخانه آمریکا انجام شده.

Marazzo با سه ردیف صندلی در داخل کابین، از پیشرانه‌ دیزلی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۲۱ اسب‌بخار بهره می‌برد که از طریق جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. ماهیندرا در خودروهای خود بیشتر از قوای فنی به تکنولوژی و فضا اهمیت می‌دهد و Marazzo نیز با همین سیاست طراحی شده. حداکثر هشت سرنشین می‌توانند در این خودرو مستقر شوند و Marazzo از امکاناتی نظیر تهویه هوای سقفی و صندلی‌های عقب برقی، صفحه‌نمایش ۷.۵ اینچی لمسی مجهز به اپلکارپلی و اندرویداتو بهره می‌برد. یک صفحه نمایش دیگر هم برای راننده در وسط داشبورد تعبیه شده است که از کیفیت بالایی بهره می‌برد.

Marazzo قرار است با قیمتی در حدود ۱۴ هزار دلار عرضه شود که باعث می‌شود به‌دلیل قیمت مناسب، تعداد بیشتری از افراد کم درآمد جامعه بتوانند یک خودروی ون بزرگ با کیفیت را خریداری کنند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا