مکمل بنزین
خبرداخلی

اعتراض مشتریان ایران‌خودرو و سایپا برای گرانی اخیر خودروهای داخلی + تصاویر

وزارت صنعت به تازگی مجوز افزایش قیمت 30 تا 100 درصدی را برای محصولات ایران‌خودرو و سایپا صادر کرده است که حداقل گرانی موجود برای خودروهای پرتیراژ بوده و سایر محصولات این دو شرکت نیز با قیمت نزدیک به قیمت بازار قیمت گذاری شدند که همین موضوع و به صورت کلی گرانی خودروهای داخلی باعث شد تا آن دسته از مشتریان دارای حواله‌های پیش خرید ماه‌های گذشته اقدام به اعتراض و تجمع کنند که باعث شد تا توجه رسانه‌ها به این موضوع جلب شود.

به گزارش چرخان، روز گذشته شاهد تجمع مشتریان پیش خرید کننده خودروهای داخلی ایران‌خودرو و سایپا مقابل وزارت صنعت بودیم که این اتفاق به دلیل بخشنامه جدید این دو شرکت برای گرانی محصولاتشان بود که عملا بسیاری از مشتریانی که با اعتماد به این شرکت‌ها اقدام به ثبت سفارش کرده بودند، با افزایش قیمت غیرقانونی مواجه شدند که عملا در بسیاری از خودروها منجر به افزایش قیمت بسیار زیادی شد.

سایپا و ایرانخودرو خودروهای داخلیبسیاری از مشتریان این دو شرکت مدعی هستند که وزارت صنعت به هیچ وجه منافع مصرف کنندگان را در نظر نگرفته است و آنها که می‌توانستند در زمان ثبت نام با اندک وجه اضافی اقدام به خرید خودرو از بازار آزاد نمایند و سود کلانی نیز از این طریق داشته باشند ولی با اعتماد به این دو شرکت عملا متضرر شده و ایران‌خودرو و سایپا صرفا به هزینه‌های دلاری خود توجه کردند بدون آنکه ارزش پول مشتریان را به صورت واقعی محاسبه نمایند.

سایپا و ایرانخودرو خودروهای داخلیهمچنین عده‌ای از مشتریانی که اقدام به ثبت سفارش برای خودروهای غیرپرتیراژ کردند وضعیت وخیم‌تری داشته و عملا در بسیاری از موارد پرداختی آنها بدون ارزش شده است. به طور مثال در خودرویی مانند برلیانس، در حالی که مشتری در زمان ثبت نام به راحتی می توانست با اضافه پرداختی 40 میلیون تومان می توانست از بازار آزاد اقدام به خرید کند ولی حالا بایستی چیزی در حدود 75 میلیون تومان پرداخت کند تا خودرو را تحویل بگیرد که این یعنی به همان میزانی که در تابستان می‌توانست خودروی صفر را از بازار آزاد و با تحویل فوری خرید کند، حالا به عنوان تکمیل وجه به حساب سایپا واریز نماید.

البته همه معترضین در این تجمع صرفا به قیمت گذاری جدید خودروهای داخلی اعتراض نداشتند بلکه به بلاتکلیفی بسیاری از محصولات نیز گلایه داشتند که هنوز ایران‌خودرو و سایپا نسبت به آنها موضعی اعلام نکرده است و یا تحویل آنها را به ماههای آینده حواله داده است که از جمله آن می‌توان به بلاتکلیفی پژو 2008 و سیتروئن c3 و هاوال و بسیاری از محصولات دیگر اشاره کرد.

مشتریان به بندی از قانون اشاره می‌کنند که صراحتا اعلام می‌کند خودروها بایستی طبق قیمت زمان تحویل به مشتریان تحویل داده شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. آفرین بر این مردم . در سال حمایت از تولید ملی عجب جوابی از تولید کننده ها می گیرن……….و مسئولین در خواب

  2. به خدا این نهایت ظلم ،چند وقته منتظر دعوت نامه هستیم وجه واریز کنیم و بعداز چند سال آ روزی ماشین دار شدنمون بر آ ورده بشه،به سایپا اعتماد کردیم ،این کلاهبرداری محسوب میشه،میتونستیم یک سال زودتر با قیمتی خیلی کمتر از این صاحب ماشین بشیم واز بازار بخریم.الان داره ساینا رو با قیمت تقریبا دوبرابر بهمون میده اونم با این همه انتظار،ما تو کل عمرمون واسه اولین باره که داریم ماشین می خریم،شوهرم ثبت نام کرده اصلا هیچ خودروی نداریم ونداشتیم،،حتی زمان مجردی،حداقل ماوامثال مارو بفهمید،این پول زور این پول خوردن نداره،این کار اینا از دلالا بدتره به خدا وقتی زنگ زدن گفتن این قدر واریز کنین،3ساعت گریه کردم با یه بچه کوچییک که هرروز دارم امید گرفتن ماشینمو بهش میدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا