مکمل بنزین
خبر

آئودی P18 E-Tron عرضه خواهد شد

آئودی این روزها محصولات فوق‌العاده‌ای را برای علاقه‌مندان آماده می‌کند و خبر تازه‌ای از این کمپانی مخابره شد که علاقه‌مندان را بیشتر هیجان‌زده می‌کند. آئودی P18 E-Tron به‌صورت یک کانسپت معرفی شد و به 3 موتور برقی مجهز شده و از توانایی بالایی برخوردار است. این سه موتور در مجموع 671 اسب بخار قدرت و 830 نیوتون متر را برای این محصول زیبا مهیا می‌کنند. حالت boost باعث می‌شود تا قدرت این خودرو بیشتر شود و به 764 اسب بخار برسد. بنابرادعای آئودی نمونه کانسپت توانسته است در کمتر از  2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و اگر این خودرو شرایط مشابه نمونه کانسپت داشته باشد، شتاب فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

این خودرو از باتری پیشرفته 98 کیلووات ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند با یکبار شاٰرز تا 500 کیلومتر مسیر را طی کند و بر همین اساس یکی از بهترین سوپراسپرت‌های الکتریکی تولید شده تاکنون خواهد بود که ظرفیت باتری آن، باعث می‌شود مالکان به جایگاه شارژ کمتری نیاز داشته باشند. سیستم شارژ 800 ولتی و استفاده از شارژ بی سیم چند نمونه دیگر از سیستم‌های جدید این خودرو است. باتری های این خودرو در مدت 15 دقیقه شارژ به شارژ کامل خواهد رسید که از این جهت هم بی‌رقیب خواهد بود.

محصول جدید آئودی همانند مک لارن F1، از سیستم فرمان وسط بهره می‌برد که راننده می‌تواند فرمان را به سمت چپ و یا راست حرکت دهد. هنوز جزئیات بیشتری منتشر نشده اما تولید محدود P18 E-Tron نشان می‌دهد، آسودی سرمایه‌داران را هدف گرفته است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا