مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمال ساخت نسخه برقی دوج چلنجر!

یکی از خودروهای اسپرت و محبوب در آمریکا دوج چلنجر هست که تنها در سال 2018 میلادی 66716 دستگاه از آن در بازار جهانی به فروش رسید و هنوز بعد از یک دهه کامل روی خط تولید قرار دارد. به تازگی رئیس بخش فروش این خودرو در مصاحبه خبری خود با دیترویت نیوز اعلام کرده که نسخه برقی این مدل در آینده نزدیک روی خط تولید می‌رود.

مایک مانللی در مصاحبه خود بیان کرد که برای ساخت نسخه برقی مهندسان این کارخانه سعی در طراحی و ساخت نسخه‌ای پیشرفته و کم وزن و در عین حال جادار هستند. بسیاری از کارشناسان حدس می‌زنند که ابتدا نسخه هیبریدی مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 2.0 لیتری به همراه پیشرانه برقی بتواند تولید شود و با قیمت اولیه و منصفانه 30 هزار دلار در بازار به فروش برسد. وی در ادامه اظهار داشت که پلتفرم و تکنولوژیهای جدیدی برای این خودرو در نظر گرفته شده و تا اواسط سال 2020 میلادی این نسخه رونمایی نمی‌شود. تکنولوژی جدید در نظر گرفته شده برای دوج چلنجر باعث پایین آمدن وزن این مدل می‌شود و از این رو می‌توان پیشرانه‌های مختلفی را روی آن سوار کرد.

جالب است بدانید که تنها مدل چلنجر به زودی نسخه برقی پیدا نمی‌کند بلکه فورد برای موستانگ هم نسخه شاسی‌بلند برقی را در دست بررسی و کار دارد. به علاوه نسخه هیبریدی شورولت کوروت هم در سال جاری میلادی با پیشرانه سایز متوسط به نام Zora به بازار می‌آید؛ حتی شایعه شده که پیشرانه جدید کوروت می‌تواند تا 1000 اسب بخار معادل 745 کیلووات قدرت خروجی تولید کند.

در نهایت با توجه به این مصاحبه و خبرهای منتشر شده می‌توانیم بگوییم که در آینده نزدیک خودروهای بیشتری نسخه برقی پیدا می‌کنند و برای دیدن نسخه برقی دوج چلنجر هم باید تا دو سال و نیم دیگر صبر کرد. نظر شما درباره ساخت نسخه‌های برقی از مدل‌های موجود در بازار چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا