مکمل بنزین
خبر

دنزا، یک کانسپت چینی زیبا

کمپانی دنزا یک محصول کانسپت زیبای چینی را در سال 2012 و در حاشیه برگزاری نمایشگاه پکن، معرفی کرد. نتیجه همکاری BYD و دایملرسبب پدید آمدن محصولی با مشخصات منحصر به‌فرد شد. نام تجاری دنزا اولین‌بار در همان نمایشگاه به عموم معرفی شد و محصول کانسپ این خودروساز نشان داد که آینده در اختیار کمپانی‌های چینی خواهد بود.

اولین‌بار Daimler و BYD در اواسط 2010 به مشارکت با یکدیگر پرداختند و شرکت مشترک خود را تاسیس نمودند. اولریش واکر، رئیس هیئت مدیره BDNT و رئیس و مدیر عامل شرکت دایملر در شمال شرق آسیا، در همین ارتباط گفت: سرمایه گذاری مشترک پیشرفت بسیار مثبتی برای چین بهمراه داشت و اکنون ما در حال برنامه ریزی برای خودروی DENZA هستیم.

بیش از 200 مهندس و کارشناس از هر دو شرکت، تمام تخصص خود را در پایگاه BDNT در شنژن بکار گرفتند تا حال کار خودروی جذابی شود. BYD در ساخت خودروهای برقی یک متخصص است و تخصص خود را در فناوری باتری و سیستم های الکترونیکی رانندگی در این پروژه به‌کار گرفته است. از جمله مشخصات این خودرو می‌توان به سیستم‌های کمک راننده با انواع دوربین‌های با کیفیت در بخش‌های مختلف خودرو اشاره کرد که باعث می‌شوند رانندگی خودران در سطح نچندان بالایی مهیا شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا