مکمل بنزین
خبرداخلی

کرایه تاکسی در تهران و سایر شهرها در سال 98

به گزارش چرخان، عیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت تعیین ترخ کرایه تاکسی در سال 98 گفت: سازمان تاکسیرانی لایحه مربوط به نرخ تاکسی در سال جدید را آماده کرده ولی ارسال آن به شورا نیازمند پروسه خاصی است که باید زمینه‌های لازم آن ایجاد شود. این موضوع توسط شهرداری پیگیری شده و روند ارائه آن به شورا در حال طی کردن روند خود است و لایحه تقدیمی به معاونت حمل و نقل ترافیک رسیده است.

امتیاز تاکسی کرایه تاکسیوی در ادامه گفت: سال گذشته شاهد این موضوع بودیم که لایحه مربوط به کرایه تاکسی دیر آماده شد و در سال جدید می‌خواستیم این اتفاق رخ ندهد و روند مربوط به آن سریع‌تر انجام شود. قصد ما این بود که قبل از سال جدید این لایحه را برسانیم تا تکلیف نرخ تاکسی‌ها برای سال جدید مشخص شود.

قنادان در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه آیا در تعرفه گذاری فعلی مسائلی همچون روزهای برقی و بارانی نیز دیده شده است یا همانند سال گذشته این موارد از بحث تعرفه گذاری خارج شده است، گفت: سال گذشته به دلیل اینکه لایحه دیر آماده شد و فرمانداری با بخش‌هایی از آن موافقت نکرد ما نیز برای اجرایی شدن سریع لایحه اصراری به آنها نکردیم ولی امسال به طور کامل به این موضوعات توجه داشتیم و قطعا از آنها دفاع خواهیم کرد. در حال حاضر پرداخت الکترونیک در تاکسی‌ها توسعه خوبی داشته و مورد توجه قرار گرفته است. یکی از پیشنهادات ما این است که یک مرکز تعرفه گذاری مرکزی ایجاد شود و اجرای آن به صورت پیلوت عملیاتی شود که امیدواریم مورد موافقت قرار بگیرد.

معاینه فنی خودرووی در پاسخ به سوالی پیرامون تعرفه گذاری عادلانه کرایه تاکسی گفت: قیمت عادلانه از نظر تاکسی داران این است که قیمت گذاری به قیمت تمام شده نزدیک باشد. ما همچنین در تلاش هستیم با ارائه بسته‌های حمایتی مخصوص مسافرین نیز از این بخش حمایت کنیم تا تصمیم گیری ما برای هر دو طرف مناسب باشد. ما برای سال جدید قصد داریم بتوانیم با تسریع در عملکرد بتوانیم نرخ واقعی و نزدیک به تورم را اعمال کنیم که سال گذشته به دلیل دیر رسیدن لایحه این تناسب رعایت نشد. پیشنهاد ما این است که تورم اعمال شده در کرایه تاکسی متناسب با نرخ رسمی اعلامی در زمان اجرا باشد که فعلا نیز اعلام نشده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا