مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

ایمن‌ترین شاسی بلند‌های ۲۰۱۶

آمار‌های فروش شرکت‌های خودروسازی در جهان نشان‌‌دهنده آن است که شاسی‌بلند‌ها به محبوب‌ترین خودرو‌ها در جهان تبدیل شده‌ و جایگاه سدان‌های متوسط و کوچک را به خود اختصاص داده‌اند. از این‌رو ایمنی خودرو‌های شاسی بلند مهم تلقی می‌شود. شرکت‌های تست‌ کننده ایمنی خودرو یعنی NHTSA و IIHS در قالب لیستی ۱۰‌تایی ایمن‌ترین شاسی‌بلند‌های ۲۰۱۶ را در بازار ایالات متحده آمریکا به صورت یک مجموعه و بدون رتبه‌بندی معرفی کرده‌اند. تمامی خودرو‌های ذیل از نظر ایمنی در بالا‌ترین سطوح قرار دارند.

آکورا MDX

آکورا MDX
آکورا شرکت خودروسازی ژاپنی است که تولید‌ کننده خودرو‌های لوکس، اسپورت و سدان اسپورت شرکت هوندا بوده و رقیب اول شرکت‌هایی همانند لکسوس، اینفینیتی و ب‌ام‌و در تولید خودرو‌های لوکس بشمار می‌آید. از پکیج های پیشرفته این خودرو می‌توان به سیستم مونیتورینگ پشت‌سر، سیستم جدید گیربکس ۹سرعته ZF و سیستم کاهش انحراف در جاده اشاره کرد. این خودرو در نسل سوم خود با ۷ صندلی مسافر عرضه می‌شود.

آکورا RDX

آکورا RDX

براساس گزارشات سازمان‌های ایمنی، دومین برند موجود در این لیست نیز از شرکت خودرو‌سازی آکورا است که نسخه کوچکتر از MDX بوده و تنها در نسخه ۵ نفره عرضه می‌شود.

هوندا CR-V

هوندا CRV
هوندا CR-V شاسی بلند سایز متوسط شهری است که عملکرد بسیار خوبی داشته وسال گذشته نیز توانست در بازار آمریکا عنوان پرفروش‌ترین خودرو را در این طبقه بدست آورد. این کراس اوور شرکت هوندا عملکرد فوق‌العاده‌ای در تست‌های به عمل آمده از تصادف جلو از خود نشان داد.

هوندا پایلوت

01-2016-honda-pilot-chicago
شاسی بلند پایلوت هم‌چون برادر کوچک‌تر خود توانست نظر هیئت داوران را به خود جلب کند. پایلوت ۲۰۱۶ به‌عنوان یک میزبان خوب، ویژگی‌ها و توانایی‌های مناسب برای رانندگی در خارج از جاده را برایتان به ارمغان می‌آورد. این خودرو در مدل ۸ نفره با محور جلو محرک و تمام چرخ محرک ارائه می‌شود.

هیوندای توسان

هیوندای توسان
شرکت هیوندای تغییرات زیادی در توسان ۲۰۱۶ ایجاد نکرده است و فقط کمی طول خودرو و ظاهر سپر جلو را تغییر داده است. هیوندای توسان به بهترین سیستم‌های ترمز و ایمنی مجهز شده و در نسخه های محور جلو و چهار چرخ محرک به همراه ۵ صندلی سرنشین عرضه می‌شود‌.

لکسوس NX

لکسوس nx
این اتومبیل با طراحی خشن و مدرن، چهره‌ای کاملا متفاوت نسبت به رقیبان دارد و گفتنی است محصولات لکسوس معمولا مملو از امکانات کاربردی هستند. این خودرو در نسخه هیبریدی هم عرضه می‌شود‌.

میتسوبیشی اوتلاندر

میتسوبیشی اوتلاندر

اوتلاندر دیگر خودروی پر جمعیت ژاپنی این لیست است که در نسخه‌های محور جلو و تمام چرخ محرک با ظرفیت ۷ سرنشین عرضه می‌شود.

سوبارو فارستر

سوبارو فارستر
سوبارو شرکت خودرو‌سازی ژاپنی است که به عنوان زیر مجموعه از شرکت صنایع سنگین فوجی، وظیفه تولید خودرو‌های سواری آن را بر عهده دارد. فارستر در بازار آمریکا به عنوان یکی از ایمن‌ترین شاسی بلند‌‌ها شناخته می‌شود که دارای ظرفیت ۵ سرنشین و سیستم چهار چرخ متقارن است.

تویوتا راو ۴

top-10-safest-my-2016-suvs-for-us-market_41
راو ۴ نسخه ۲۰۱۶ با ظاهر بیرونی جدید و تیز‌تر از جمله در سپر‌های عقب و جلو، جلو پنجره برجسته و چراغ‌های LED طراحی تازه‌ای پیدا کرده که در بازار ایران هم محبوبیت فراوانی دارد.

ولوو XC60

ولوو xc60

ولوو XC60 یکی از محصولات پر فروش این خودرو‌ساز سوئدی در سراسر جهان بوده و تنها خودروی غیر ژاپنی و کره‌ای این لیست است که با کسب رتبه‌ای عالی توانسته خود را در این لیست بگنجاند. این اتومبیل هم در دونسخه محور جلو و چهار چرخ محرک با ظرفیت ۵ سرنشین ارائه می‌شود.

حامد دانشمند

مهندس IT، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو و فناوری اطلاعات

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. یخورده راهتون رو سمت آمریکا کج میکردین…
    اونور دوج و جیپ شاسی بلندهای خوبی میزنن
    یعنی اینا ازدوج دورانگو در ایمنی بیشترن؟
    بعید میدونم

    1. با سلام، ضمن تشکر از نقطه نظر شما ذکر این نکته ضروری است که این مطلب از یک وب‌سایت معتبر خارجی ترجمه شده و چرخان نقشی در گردآوری آن نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا