مکمل بنزین
خبرداخلی

دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به بازار خودروهای داخلی وارد می‌شوند؟

بازار خودروهای داخلی حالا این روزا به قدری غیر قابل کنترل شده که عملا با ناتوانی وزارت صنعت برای کنترل و مدیریت اوضاع، مجلسی‌ها به دنبال ورود دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به این بازار هستند تا دست مافیای احتمالی این بازار کوتاه شده و بازار به حالت عادی خود باز گردد!

به گزارش چرخان، سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودروهای داخلی گفت: وضعیت فعلی بازار نتیجه اقدامات مافیای قدرت و ثروت در کشور بوده و دلالان و سفته بازان نیز در این وضعیت نقش اساسی را بازی می‌کنند. در حال حاضر قیمت ارز نوسان ضعیفی داشته و قطعه ساز و خودروساز نیز تغییر چندانی در نرخ خدماتش نداشته، این وضعیت افسارگسیختگی در بازار غیر عادی بوده و هیچ منطق اقتصادی پشت این ماجرا نیست.

نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو رنگ خودروها خودروی سواری تولید خودرووی در ادامه افزود: ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مجموعه سایپا بازدیدی را داشتیم که این شرکت توانسته در دو هفته اخیر افزایش چشمگیر و زیادی را در تولیداتش داشته باشد. این شرکت در حال حاضر با توجه به توان تولیدی خود در حال عملی کردن تعهداتش است و خبرها از ایران‌خودرو نیز نشان می‌دهد وضعیت به همین گونه بوده و نمی‌توان وضعیت فعلی بازار خودروهای داخلی را مرتبط با خودروسازان بدانیم و تبانی بین این شرکت‌ها و دلالان را باور کنیم.

قیمت خودرو قیمت خودروهای داخلیعضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت: وضعیت فعلی بازار قطعا ماحصل تلاش‌های مافیای ثروت و قدرت بوده و خارج از بدنه صنعت خودروسازی کشور هستند که به همین دلیل می‌گوییم باید نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به این موضوع ورود کنند که به همین علت پیشنهاد می‌کنیم وزارت اطلاعات، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی کل کشور و دادستان کل کشور  به موضوع بازار خودروهای داخلی ورود کرده و وضعیت این بازار را رصد کنند. این سازمان‌ها بایستی هر چه سریع‌تر به این بازار ورود کرده و با شناسایی مخلین بازار، اقدامات لازم را انجام دهند.

قیمت خودرو قیمت انواع خودروهای داخلی قیمت روز خودروحسینی کیا در پایان با اشاره به دلیل عدم ورود مجلس به موضوع روند غیرعادی قیمت خودروهای داخلی گفت: مجلس در حالی به موضوع قیمت خودروها ورود می‌کند که خودروسازان و متولیان امر، افزایش قیمت غیرعادی در محصولات داشته باشند ولی آیا این‌گونه بوده است که بتوانیم مسئولین دولتی را به مجلس فرابخوانیم؟ به نظر می‌رسد که جلسه غیرعلنی نیز برای این موضوع نیاز نبوده و ورود نهادهای امنیتی و اطلاعاتی بهترین اتفاقی است که می‌تواند بازار را کنترل کند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آقای حسینی کیا خوابی یا خودت رو به خواب زدی ؟ ما از شما هیچ انتظاری نداریم چون نا امیدیم. آیا قیمت ۸۰ ملیون برای پژو ۴۰۵ و ۵۰ ملیون برای پراید غیر عادی نیست؟؟؟ منتظرید قیمت ها چقدر بشه که شما زحمت بکشیدقدم رنجه کنید و ورود کنید؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا